Jak Sprawdzi KtóRy Peron?

Skąd wiadomo z którego peronu odjeżdża pociąg?

Gdzie mogę sprawdzić numer peronu, z którego odjeżdża mój pociąg? – Elektroniczne wersje plakatów, które wywieszone są na stacjach, można pobrać ze strony https://portalpasazera.pl/Plakaty, Aby pobrać plakat, trzeba wpisać nazwę interesującej nas stacji. W treści plakatu znajdują się m.in. informacje o numerze peronu, godzinie przyjazdu/odjazdu pociągu.

Jak sprawdzić kierunek jazdy pociągu?

Aplikacja mobilna PKP Intercity jest dostępna w najnowszej wersji, w której pasażerowie zyskali możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity. Dodatkowo do aplikacji wprowadzone zostały płatności Google Pay i graficzna prezentacja frekwencji.

  1. W udostępnionej 2 miesiące temu aplikacji podróżni zakupili już 120 tysięcy biletów.
  2. Do niedawna graficzna rezerwacja była dostępna wyłącznie dla elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych.
  3. Od połowy lutego, w ramach pilotażu, pojawiła się na stronie internetowej PKP Intercity, dla wybranych składów wagonowych kategorii EIC.

Od dziś z tej funkcji mogą skorzystać także użytkownicy nowej aplikacji PKP Intercity. Na grafice możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu. Kolejne udogodnienie, które zyska aplikacja to prezentacja frekwencji w pociągu – będzie można ją sprawdzić dla wszystkich pociągów przewoźnika.

  1. W aplikacji pojawiła się także możliwość płacenia z użyciem Google Pay czyli jednego z najpopularniejszych systemów płatności internetowych na świecie.
  2. Jest to rozszerzenie liczby dostępnych metod, za pomocą których można zapłacić za bilet.
  3. Wcześniej podróżni mogli skorzystać z płatności kartą lub systemu BLIK.

Aplikację można zabezpieczyć kodem PIN, a zamiast za każdym razem wpisywać kod podróżni mogą szybko i wygodnie zalogować się za pomocą danych biometrycznych. W zależności preferencji użytkownika, logowanie może odbywać się bez kodu PIN. Internetowe kanały sprzedaży w ostatnich latach zyskują coraz większe zainteresowanie wśród podróżnych.

PKP Intercity odpowiada na ich potrzeby i preferencje, zwiększając dostępność biletów na różnych platformach sprzedaży w Internecie. Rozwijając naszą aplikację, pracujemy nad procesem zakupu biletów – tak aby był szybki, intuicyjny i wygodny – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity. Udostępniona na przełomie bieżącego i zeszłego roku nowa aplikacja PKP Intercity systematycznie będzie zyskiwać nowe funkcjonalności i ulepszenia.

W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. funkcja metastacji, możliwość pobrania biletu w formacie,pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza.

Z jakiego peronu Warszawa Gdańska?

Podróżni na stacji Warszawa Gdańska korzystają z peronu nr 4 i schodów ruchomych.

Jak wydrukować rozkład jazdy PKP?

Powrót 23.05.2013 Ważne od 9 czerwca do 1 września br. rozkłady jazdy pociągów już od niedzieli 19 maja są dostępne dla podróżnych na stacjach, przystankach oraz w Internecie. Zgodnie z przepisami na 21 dni przed korektą rozkładu jazdy, plakaty z informacją o kursowaniu pociągów pasażerskich są ogólnie dostępne.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawiły ich czytelność. Wprowadzone są tez nowe narzędzia, umożliwiające pokazanie dodatkowych informacji o pociągach. Prezentacja pociągów wielorelacyjnych na plakatach uwzględnia informacje o ich podziale, połączeniu i wymianie wagonów. Zastosowaną wersję PLK ustaliły wcześniej w ankiecie skierowanej do klientów.

Na plakatach możliwe jest również zamieszczenie przez przewoźników krótkich,30-znakowych uwag oraz informacji o usługach i kategorii handlowej pociągu wraz z prezentacją ich zmian na trasie. Rozkłady można przeglądać m.in. za pośrednictwem strony internetowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

  1. W specjalnej zakładce „plakatowy rozkład jazdy”.
  2. Stąd każdy może samodzielnie wydrukować rozkład z dowolnego przystanku na sieci kolejowej zarządzanej przez PLK.
  3. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  4. Od listopada 2012 r.
  5. Rozwiesza plakaty o rozkładzie jazdy pociągów pasażerskich zgodnie z zapisem ustawy z 28 marca 2003 r.

o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2007 r., nr 16, poz.94 z późn. zm.). Informacje dla prasy: Mirosław Siemieniec PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. e-mail: [email protected] tel.+48 22 473 30 02

Czy na bilecie jest numer peronu?

Na zakupionym bilecie nie ma informacji z którego peronu odjeżdża pociąg. Informację tę można uzyskać na stacji na tablicy odjazdów pociągów, w informacji w kasie lub dzwoniąc na infolinię.

Jaka jest roznica między 1 a 2 klasa w intercity?

PKP Intercity ma już komplet nowych wagonów 1 klasy wyprodukowanych przez FPS H. Cegielski. Ze wszystkich zakupów realizowanych w ostatnich latach przez przewoźnika ten nie zaskakuje pozytywnie. W ramach zamówienia na 81 nowych wagonów zdolnych kursować z prędkością 200 km/h PKP Intercity zamówiło także 7 wagonów klasy pierwszej.

  • Wagony 1 klasy, które były przewidziane w kontrakcie z FPS – czyli 7 pojazdów – są już po odbiorach i w eksploatacji – potwierdziła nam Agnieszka Serbeńska, z biura prasowego PKP Intercity.
  • T rudno mówić o nowej jakości zw iązanej z nowymi wagonami.
  • To, co drażniło w 2 klasie, jest nie do przyjęcia w wypadku klasy 1.

W przedziałach nie ma nawet wykładziny, która była standardem w poprzednich zamówieniach na wagony 1 klasy i jest standardem w wypadku zamówień, które realizują np. Koleje Węgierskie czy Koleje Czeskie. Zabudowano nieco inne fotele, o innej kolorystyce niż w klasie 2, ale nie ma mowy o diametralnie większym komforcie w stosunku do przedziałów klasy 2.

W przedziałach jest malutki, w stosunku do innych przedziałów, stolik, nie ma za to stolików indywidulanych, chociaż bywały one dostępne w wagonach klasy 1, nawet tych zamawianych kilkanaście lat temu. Informację o trasie pociągu znajdziemy tylko na korytarzach, choć w przeszłości takie informacje były już nawet w przedziałach klasy 2.

Oczywiście wagony są klimatyzowane, na szczęście znalazło się w nich oświetlenie indywidualne, są ładowarki i gniazdka. Można odnieść wrażenie, że największa różnica pomiędzy klasą 2 a 1 sprowadza się do większej ilości miejsca na nogi. Kolorystyka wnętrza wagonu jest zimna i szpitalna, co nie każdemu musi się podobać.

Wartością dodaną jest to, że wagony są bardzo ciche, posadowione na nowoczesnych wózkach zbudowanych w Poznaniu. Mają też bardzo spokojny bieg. W przyszłości mają wjechać do państw ościennych. Ich standard może tam jednak budzić niekoniecznie pozytywne zdziwienie. W Polsce na razie kursują na trasach krajowych niektórych pociągów IC, a także w pociągach EIC.

Na szczęście w najbliższym czasie PKP Intercity chce już zamawiać zupełnie nowe, inne wagony – w tym przypadku przewoźnik pokazuje swoje założenia projektowe na wizualizacjach, które sprawiają dobre wrażenie. Piszemy o tym tutaj.

Jak sprawdzic kolejnosc wagonów?

Posłanka Paulina Matysiak skierowała do ministra infrastruktury interpelację w sprawie graficznej ilustracji składów pociągów PKP Intercity. Z odpowiedzi udzielonej przez wiceministra wynika, że przewoźnik i PKP Informatyka będą analizować możliwość umieszczenia informacji o zestawieniu pociągów w formie graficznej w wyszukiwarkach połączeń.

  1. Posłanka Matysiak przypomniała w interpelacji, ze w Polsce popularnym źródłem informacji o zestawieniu pociągów PKP Intercity była czeska strona wagon vagonweb.cz jednak jej prowadzący ogłosili, że zawieszają jej aktualizację.
  2. Jak zauważyła posłanka, informacja o zestawieniu pociągu nie jest uwzględniana w publicznych wyszukiwarkach rozkładu jazdy (tj.

Portalu Pasażera, rozkład PKP czy Bilkom), a jedynie na stronie przewoźnika intercity.pl. – Informacja o zestawieniu składu w wyszukiwarce rozkładu jazdy pozwoliłaby pasażerom na podjęcie świadomej decyzji co do wyboru połączenia i oczekiwanej jakości usługi przewozowej – zaznaczyła.

Posłanka Matysiak zapytała więc ministra czy w najbliższej przyszłości planowane jest umieszczenie informacji o zestawieniu pociągów w formie graficznej w wyszukiwarkach rozkładu jazdy pociągów. Jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel, system internetowej sprzedaży e-IC posiada graficzną rezerwację miejsca dla połączeń obsługiwanych przez ED160, ED161, ED250, ED74, SN84, gdzie w sposób wizualny pokazany jest cały skład pociągu, rozkład miejsc oraz usługi, jakie są w danym wagonie.

– Funkcjonalność graficznej rezerwacji miejsc jest przez PKP Intercity cały czas rozwijana, czego dowodem może być uruchomiona niedawno graficzna rezerwacja miejsc dla połączeń obsługiwanych przez zmodernizowane jednostki ED74 – zaznaczył Bittel. Przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury dodał, że planowane jest także we współpracy z partnerem technologicznym spółką PKP Informatyka, zrealizowanie graficznej rezerwacji miejsc również w składach wagonowych.

  • Aktualnie trwają prace koncepcyjne w tym zakresie.
  • Ponadto PKP Intercity planuje w kolejnych wydaniach systemu e-IC dodać link do podstrony „Zestawienia pociągów”, gdzie pasażer będzie mógł się z łatwością zapoznać z informacją o zestawieniach pociągów – dodał sekretarz stanu w resorcie.
  • Odnosząc się do pytania dotyczącego umieszczenia informacji o zestawieniu pociągów w formie graficznej w wyszukiwarkach połączeń, wiceminister Bittel przekazał, że PKP Informatyka poinformowała, że w ścisłej współpracy z przewoźnikami, w szczególności z PKP Intercity, trwają ustalenia dotyczące kierunków rozwoju systemów utrzymywanych i rozwijanych przez spółkę.

– Możliwość umieszczenia informacji w formie graficznej będzie podlegać analizie – zaznaczył. Bittel odniósł się również do tematu wyszukiwarki rozkład-pkp.pl. Poinformował że spółka PKP S.A. prowadzi rozmowy z PKP Informatyka (partnerem i współwłaścicielem serwisu rozkład-pkp.pl) na temat propozycji rozwoju serwisu, polegających na wdrożeniu nowych funkcjonalności, dotyczących miedzy innymi:

zestawienia składów pociągów, kierunku wagonów oraz ich grupy,usług na pokładzie pociągu,schematu miejsc,

W zakresie Portalu Pasażera, którego właścicielem są PKP Polskie Linie Kolejowe, przedstawiciel resortu poinformował, że plakatowe rozkłady jazdy pociągów, ogłaszane także na stronach internetowych, zawierają między innymi informacje w formie piktogramów o usługach i udogodnieniach dla podróżnych dostępnych w pociągach.

Informacje te w formie opisowej są też dostępne na Portalu Pasażera. Dodatkowo, spółka PKP PLK wskazała, że nie jest możliwe umieszczenie informacji o zestawieniu pociągu, przekazywanych standardowo w komunikatach megafonowych, tj. usytuowaniu wagonów na miejscu postoju (sektor) lub w składzie pociągu (początek, środek, koniec składu pociągu), w formie graficznej, w wyszukiwarce rozkładu jazdy pociągów udostępnianej przez PKP PLK, tj.

stronie portalpasazera.pl. Przypomnijmy, że w serwisie vagonweb.cz można było sprawdzać m. in. w jakim wagonie odbędziemy podróż. Strona przedstawiała zestawienia pociągów PKP Intercity a także innych polskich przewoźników od grudnia 2021 r. Niestety rozkład 2021/22 był ostatnim.

Jak sprawdzic lokalizację pociągu?

Powrót 26.05.2015 Pasażerowie mogą lepiej planować podróż pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły na swojej stronie internetowej, monitoring wszystkich połączeń w czasie rzeczywistym. System pokazuje aktualną pozycję pociągu na mapie oraz informuje o utrudnieniach.

Nowe narzędzia rozszerzają możliwości Portalu Pasażera PLK zawierającego wyszukiwarkę połączeń oraz rozkłady jazdy. Wszystkie informacje na temat podróży pociągiem, pasażerowie pociągów dalekobieżnych i regionalnych znajdą na jednej stronie: http://rozklad.plk-sa.pl. W zakładce Rozkład jazdy, w nowej sekcji Mój pociąg każdy może sprawdzić czy jego połączenie jest realizowane zgodnie z planem i śledzić je na mapie.

W przypadku zmian, podane są przyczyny i czas opóźnienia oraz przewidywana godzina przyjazdu na kolejne stacje. Dostępne są również dodatkowe informacje np. o wprowadzeniu komunikacji zastępczej. Wszystkie z ponad 4 tysięcy pociągów pasażerskich uruchamianych każdego dnia, można zobaczyć na mapie z podziałem na poszczególne województwa.

  1. Dane na temat pozycji pociągów pobierane są z ich nadajników GPS oraz z systemu sterowania ruchem zarządcy infrastruktury.
  2. Pasażer jest w centrum uwagi.
  3. Dziś otrzymuje nie tylko rozkład jazdy na plakacie, czy w internecie.
  4. Ma także podgląd na trasę pociągu w czasie rzeczywistym i szczegóły przejazdu.
See also:  Sennik Chory Ojciec KtRy Nie żYje?

Korzystając z naszych danych, planowanie podróży jest łatwiejsze, a w sytuacjach niecodziennych, bieżące informacje o realnym czasie podróży, pozwalają szybciej podejmować decyzje i ograniczyć trudności – mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Portalu Pasażera nadal dostępne jest wyszukiwanie najlepszego połączenia wg wybranych kryteriów. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami, jak przedział biznesowy, wagon barowy czy przewóz rowerów. Po zaplanowaniu wyjazdu użytkownik może również skorzystać z wygodnej opcji planowania powrotu.

Zarządca infrastruktury rozpoczął udostępnianie danych od rozkładów i wyszukiwania połączeń w 2012 r. Od tego czasu zapewniony jest dostęp do plakatowych rozkładów jazdy dla każdej stacji i przystanku na sieci PLK, z możliwością wydruku na 21 dni przed wejściem w życie.

  • Zainteresowani szczegółami mogą podejrzeć bądź wydrukować sieciowy rozkład jazdy z wyszukiwaniem dla danej linii, stacji, tablicy.
  • Od grudnia 2013 r.
  • Dostępna jest aplikacja Rozkład jazdy na urządzenia mobilne.
  • Od marca br.
  • Jest zaktualizowana i działa szybciej.
  • Dzięki niej można zaplanować podróż według własnych kryteriów z poziomu urządzenia przenośnego.

Program informuje również o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami, a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami. Wybraną relację można rozwinąć w tabeli i dzięki temu sprawdzić czas przyjazdu do poszczególnych stacji na trasie pociągu.

  • Po zaplanowaniu wyjazdu użytkownik może również skorzystać z wygodnej opcji planowania powrotu.
  • Od 2012 r.
  • PLK odpowiada za udostępnianie i aktualizacje rozkładów jazdy na peronach wszystkich stacji i przystanków kolejowych w Polsce oraz na stronie internetowej rozklad.plk-sa.pl,
  • Od grudnia 2013 roku PLK zarządza również informacją głosową i wizualną na stacjach i przystankach.

Wszystkie działania realizowane przez spółki Grupy PKP oraz przewoźników, mają na celu podnoszenie standardów obsługi podróżnych. Kontakt dla mediów: Mirosław Siemieniec Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. [email protected] tel.694 480 239

Jak są rozmieszczone miejsca w pociągu intercity?

Zasady numeracji miejsc w wagonach z przedziałami – Sposób numeracji miejsc w sześcioosobowych wagonach PKP pierwszej klasy jest wbrew pozorom bardzo logiczny. Siedzenia rozpoczynają się od „11” i idą tylko w górę. Pierwsza cyfra oznacza zawsze numer przedziału — dla trzeciego będzie to „3”, dla piątego „5”, itd.

  1. Druga cyfra informuje nas z kolei o numerze siedzenia.
  2. Stojąc twarzą do okna, miejsca parzyste widzimy po prawej stronie przedziału, a nieparzyste naprzeciwko.
  3. Siedzenia liczone są od wejścia, dlatego pierwsze (czyli „11”) znajduje się zawsze przy drzwiach, po lewej stronie.
  4. Tym sposobem „12” zlokalizowana jest obok „14” i „16”, a „11” obok „13” i „15”.

Zobacz także: Zmiana cen w Warsie. Pierogi o 4 zł droższe, sałatka tańsza. Spółka tłumaczy powód Nieco inna metoda numeracji obowiązuje w starszych wagonach drugiej klasy, które mają czasem osiem miejsc. W teorii można by było numerować siedzenia po kolei, dodając po prostu następne dwa.

Zobacz także: Podróżujesz pociągami? Uważaj na dodatkową opłatę. Jest jednak sposób, żeby jej uniknąć

Należy jednak jeszcze wyjaśnić, dlaczego miejsca „x3” i „x4” oraz „x7” i „x8” nie są naprzeciwko siebie. Taka metoda rozmieszczenia siedzeń została stworzona dla dodatkowej wygody pasażerów. W jaki sposób ma to pomagać? Otóż najpierw sprzedają się miejsca pod oknem (czyli „x5” i „x6”), a następnie przy drzwiach („x1” i „x2”).

Zobacz także: Piętrowe pociągi? PKP Intercity stara się rozstrzygnąć postępowanie

Rozkład miejsc w pociągach Express InterCity Premium

Ile peronów ma dworzec Warszawa Gdańska?

Warszawa Gdańska

Budynek dworca od strony ul. Słomińskiego
Państwo Polska
Dane techniczne
Liczba peronów 4
Liczba krawędzi peronowych 8

Czy Dworzec Gdański i Warszawa Gdańska to to samo?

Warszawa Gdańska – historia – Pierwszy, drewniany dworzec w tym miejscu powstał w latach 1878-1880 pod nazwą Dworzec Nadwiślański. Po jego spaleniu w tym samym miejscu w czasie pierwszej wojny światowej powstała kolejna stacja już pod nazwą Dworzec Gdański.

  • Mieszcząca się w niedużych, drewnianych zabudowaniach stacja została spalona pod koniec drugiej wojny światowej przez wycofujących się z Warszawy Niemców.
  • Po wojnie dworzec mieścił się w prowizorycznym baraku.
  • Murowany i nowoczesny obiekt powstał w tym miejscu ostatecznie w latach 1958-1959, a Dworzec Gdański zyskał wówczas nazwę Warszawa Gdańska.

Był wtedy pierwszym stałym budynkiem dworcowym w powojennej Warszawie i obsługiwał również ruch dalekobieżny. Spadek znaczenia stacji Warszawa Gdańska nastąpił po 1975 roku gdy do użytku oddano stację Warszawa Centralna, Warszawa Gdańska zaczęła wówczas obsługiwać przede wszystkim ruch podmiejski.

Czy Dworzec Gdanski i Warszawa Gdańska to to samo?

Dworzec Gdański (obecnie Warszawa Gdańska) Jest on utożsamiany z miejscem pożegnań z przyjaciółmi, rodziną, ostatnim obrazem Polski i miejscem początku podróży emigrantów marcowych. Dla wielu do dzisiaj pozostał symbolem ich ówczesnego losu. Warto podkreślić, że bliska odległość Dworca Gdańskiego do Umschlagplatzu, z którego 25 lat wcześniej (w 1942 r.) odchodziły transporty do obozu zagłady Treblinka II, wywoływała falę gorzkich i złośliwych uwag.

  1. Niektórzy, np.
  2. Antoni Słonimski, wskazywali, że to nie emigranci wyjeżdżają na Zachód, ale Polska cofa się na Wschód.
  3. Dzięki staraniom Fundacji Shalom w 1998 r.
  4. Na Dworcu Gdańskim umieszczono tablicę pamiątkową upamiętniającą Żydów i osoby pochodzenia żydowskiego, które w konsekwencji wydarzeń Marca musiały opuścić Polskę.

Znajduje się na niej napis: „Tym, którzy po Marcu 68 wyjechali z Polski z dokumentem podróży w jedną stronę »Tu więcej zostawili po sobie niż mieli« – Henryk Grynberg”. Co roku 8 marca z inicjatywy Fundacji Shalom z Gołdą Tencer na czele odbywają się w tym miejscu uroczystości upamiętniające emigrantów’68.

dr Martyna Rusiniak-Karwat Bibliografia: Eisler J., Polski rok 1968, Warszawa 2006. Stola D., Kraj bez wyjścia? Migracje z Polski 1949–1989, Warszawa 2012, s.232. Wiszniewicz J., Życie przecięte. Opowieści pokolenia Marca, Wołowiec 2008. Program „Obcy w domu. Wokół Marca ‘68″ to cykl projektów i wystawa czasowa w Muzeum POLIN realizowany w latach 2017-2018.

Jego celem stało się przywracanie pamięci o przyczynach, przebiegu i skutkach antysemickiej kampanii Marca ’68 pięćdziesiąt lat po tamtych wydarzeniach. : Dworzec Gdański (obecnie Warszawa Gdańska)

Czy bilet pkp kupiony przez internet trzeba drukować?

Krok szósty: wydrukowanie biletu – Po wykonaniu płatności zostaje wygenerowany bilet, który należy wydrukować lub zapisać na urządzeniu mobilnym. W celu wydrukowania biletu należy wybrać zakładkę: „Moje bilety” -> „Opłacone”, odszukać odpowiedni bilet i wydrukować go lub zapisać na przenośnym urządzeniu elektronicznym. Uwaga! Posługiwanie się formą elektroniczną biletu zakupionego w systemie internetowej sprzedaży e-IC jest dozwolone tylko podczas przejazdu w wagonach z miejscami do siedzenia, podczas przejazdu w wagonach z miejscami do leżenia i sypialnymi w komunikacji krajowej i międzynarodowej – bilet należy zawsze wydrukować! Praktyczne wskazówki:

  • szukając najbardziej dogodnego dla siebie połączenia możemy korzystać z odsyłaczy „wcześniej/później” – dzięki czemu w wygodny sposób można obejrzeć listę pociągów, które odjeżdżają nieco wcześniej przed wyznaczoną przez nas godziną lub nieco później.
  • dla niektórych pociągów, w zależności od dostępnych w nich usług, podczas kupowania biletu można wybrać „szczegóły połączenia” – w kolumnie „Rodzaj miejsca” będzie można wówczas zmienić zaznaczone domyślnie miejsce do siedzenia na miejsce do leżenia lub spania.
  • w przypadku wyboru taryfy ulgowej – obowiązkowo należy określić rodzaj zniżki. W ramach jednej transakcji można zakupić bilet z maksymalnie trzema ulgami.
  • jeśli kupując kolejny bilet, chcemy zarezerwować miejsce obok wcześniej zarezerwowanego, czyli np. usiąść obok kogoś bliskiego – należy wybrać opcję „rezerwacja obok miejsca już zajętego” i podać numery: wagonu oraz miejsca zarezerwowanego.
  • posiadacze Kolorowej Karty Intercity mogą w łatwy sposób pobrać nieodpłatny bilet dodatkowy ze wskazaniem miejsca do siedzenia do tej Karty. W tym celu należy wybrać opcję „posiadam Kolorową Kartę Intercity”, a następnie wpisać numer Kolorowej Karty. Jeśli Podróżnym jest inna osoba niż właściciel konta – należy wpisać imię i nazwisko Podróżnego.
  • w przypadku biletów w relacji międzynarodowej: pod podsumowaniem rezerwacji biletu w relacji TAM znajduje się przycisk „Bilet powrotny”, dzięki któremu w łatwy sposób możemy kupić bilet w relacji POWRÓT. Po wybraniu tego przycisku należy przejść ponownie ścieżkę zakupu biletu zgodnie z powyższym opisem, podając informacje dotyczące podróży powrotnej. Przy zakupie biletu w opcji „TAM i POWRÓT” istnieje możliwość dokonania zwrotu biletu jedynie w kierunku „POWRÓT” lub „TAM i POWRÓT” jednocześnie.

W przypadku zakupu biletu dla jednej osoby możemy skorzystać z opcji „Rezerwacja wskazanego miejsca”, czyli zarezerwować wybrane przez siebie miejsce, podając jego numer oraz numer wagonu. Aby ułatwić korzystanie z tej opcji publikujemy na stronie zestawienie pociągów (dla najważniejszych dworców).

  • w wagonach z miejscami do siedzenia (przedziałowym) miejsca przy oknie mają końcówkę 5-6 (np.25, 26, 45, 46); miejsca od strony drzwi mają końcówkę 1-2 (np.21, 22, 41, 42), pozostałe numery to miejsca w środku przedziału (w zależności od tego, ile miejsc liczy przedział mogą to być końcówki 3-4 i 7-8),
  • w wagonach bez przedziałów: okno: 1-2, 5-6, środek: 3-8, 7-4,
  • w wagonach z miejscami do leżenia (kuszetkami), w przedziale 6-miejscowym: dół: miejsca 1-2, środek: 3-4, góra: 5-6; zaś w przedziale 4-miejscowym: dół: miejsca 1-2, góra: 5-6

W przypadku skorzystania z karty płatniczej system płatności może zażądać od Klienta dodatkowej autoryzacji transakcji, która w zależności od Banku może być przeprowadzona za pomocą innej metody. Najczęściej używane to:

  1. potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej,
  2. wpisanie kodu z SMS,
  3. wpisanie kodu podanego w automatycznej rozmowie telefonicznej,
  4. wpisanie fragmentu kodu PIN.

E-IC wykorzystuje licencjonowany system obsługi płatności elektronicznych Przelewy 24 firmy PayPro.

Czy bilet na pociąg trzeba wydrukować?

PKP Intercity: Kiedy bilet internetowy musi być wydrukowany? 4 października 2018, 14:55 Coraz więcej podróżnych decyduje się na zakup biletów PKP Intercity przez internet. Takie rozwiązanie jest bowiem wygodne nie tylko dlatego, że można uniknąć kolejek do kasy, ale również można przedstawić go w formie elektronicznej: na telefonie lub tablecie.

Okazuje się, że są wyjątki, gdy za brak wydrukowanego biletu będziemy mogli zapłacić dodatkowe pieniądze. Sprawdź, kiedy bilet zakupiony przez internet musi zostać przedstawiony w papierowej formie! Możliwość zakupu biletu przez internet dla wielu osób może okazać się zbawieniem. Nie trzeba stać w kolejce do kasy, wypytywać o ceny przejazdów czy czas planowanej podróży.

Opcja ta sprawdza się też w przypadku, gdy jesteśmy w pośpiechu. W końcu wystarczy parę kliknięć, by bilet trafił na naszego maila. Dodatkowo, zapisując go w pamięci telefonu czy tabletu możemy być pewni, że nigdzie się na zawieruszy, ponieważ nie jest konieczne posiadanie wydrukowanej wersji biletu.

See also:  Jak Si Pisze KtóRy?

Czy bilet na pociąg trzeba drukować?

Napisała do nas czytelniczka – ku przestrodze. Niedawno, razem ze swoim chłopakiem, podróżowała pociągiem PKP Intercity na międzynarodowej trasie. Bilety na przejazd para kupiła przez internet na stronie przewoźnika. Żadne z nich nie odnotowało jednak, że powinni je wydrukować, co ostatecznie kosztowało ich dodatkowe 44 euro (prawie 200 zł) – więcej, niż zapłacili za same bilety.

  1. Sytuacja miała miejsce w pociągu relacji Poznań – Berlin.
  2. Bilety na przejazd dla dwóch osób kupiliśmy przez internet na stronie przewoźnika – PKP Intercity.
  3. Nie wydrukowaliśmy ich, ponieważ nie wiedzieliśmy, że przy przejazdach międzynarodowych istnieje taki obowiązek.
  4. Poinformowała nas o tym dopiero opryskliwa, polska konduktorka, która kategorycznie zażądała od nas papierowej wersji biletu.

Twierdziła, że trzeba obligatoryjnie drukować bilety na połączenia międzynarodowe. W tym wypadku chodziło o to, że urządzenia, z których korzystają niemieccy konduktorzy, mogą nie zeskanować kodu QR z komórki. Widząc, że jesteśmy kompletnie zaskoczeni, konduktorka postanowiła łaskawie uznać nasz bilet w wersji elektronicznej.

Poradziła też, abyśmy zaraz za polską granicą udali się do niemieckiej drużyny konduktorskiej. Istniała niestety mała szansa, że ktoś z niemieckiej obsługi pociągu zlituje się nad nami i jednak uzna nasze bilety w wersji elektronicznej. Alternatywą dla takiego rozwiązania było dopłacenie za bilet na odcinku Frankfurt – Berlin lub opuszczenie pociągu.

Kiedy przekroczyliśmy granicę, mój chłopak podjął próbę pertraktacji z konduktorem, tłumacząc całą sytuację i pokazując nasze bilety. Niestety Niemiec był mało skory do negocjacji i kategorycznie zażądał dopłaty. Musieliśmy za to dopłacić prawie 200 zł (44 euro) za dwie osoby, przy czym same bilety na cały przejazd kosztowały nas w sumie 32 euro.

Co gorsza, w trakcie kontroli konduktor ledwie rzucił okiem na wydrukowany bilet pary, która jechała z nami w przedziale, i pomruczał tylko „Gut, gut”, nie robiąc z nim absolutnie nic. Dlatego totalnie niezrozumiała dla nas była, tak podobno zasadnicza, różnica pomiędzy wydrukowanym a elektronicznym biletem.

Tak naprawdę więc cała sprawa zależała jedynie od dobrej woli niemieckiego konduktora, który najwidoczniej był tego dnia w wybitnie złośliwym nastroju. *** Niestety, nasza czytelniczka i jej chłopak nie są jedynymi osobami, które nie zdają sobie sprawy z obowiązku drukowania biletów na przejazdy PKP Intercity.

  1. Tymczasem informacji na ten temat wcale nie trzeba szukać „drobnym druczkiem” w wielostronicowym regulaminie.
  2. Są one podawane – między innymi – zarówno w treści e-maili, które są przesyłane przez przewoźnika po zakupie biletu, jak i na stronie PKP Intercity po zalogowaniu się na swoje konto (informacja widnieje pod listą kupionych biletów).

Jak się okazuje, lista typów przejazdów, które wymagają posiadania wydrukowanego biletu, jest krótka i konkretna. Dotyczy to: połączeń w komunikacji międzynarodowej, na przejazd w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia. W pozostałych przypadkach bilet w wersji elektronicznej w zupełności wystarczy. By znaleźć informację o konieczności wydrukowania biletu na konkretne przejazdy, nie trzeba szukać tej informacji w regulaminie przewoźnika Fot. Materiały prywatne Jak Sprawdzi KtóRy Peron Przy zakupie biletu na przejazd PKP Intercity przez internet zawsze jesteśmy informowani o tym, kiedy trzeba go wydrukować Fot. Materiały prywatne

Jak wygląda numeracja w pociągu?

Dzięki temu łatwiej dowiesz się, które miejsce jest twoje – Aby nie mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, trzeba przede wszystkim dokładnie odczytać dane z biletu – numer wagonu oraz siedzenia. Gdy już to mamy, możemy stosować się do podstawowej wiedzy.

Okazuje się, że by w konkretnym wagonie szybko i sprawnie odnaleźć przydzielone dla siebie miejsce, wystarczy znać zasady. W wagonie przedziałowym każdy przedział posiada nadaną sobie cyfrę dziesiątek, a cyfra jedności oznacza numer konkretnego miejsca np. w drugim przedziale wagonu znajdują się miejsca o numerach od 21 do 26 lub 28 (w zależności od liczby miejsc w przedziale).

#43 Pociąg zbyt dobry, czy peron za słaby? – o Flirtach na esełce | Kolejowe rozterki

Miejsca z końcówkami 1 i 2 są przy drzwiach przedziału, numer 3 i 4 pośrodku, a 5 i 6 przy oknie. Parzyste zawsze są naprzeciwko nieparzystych. Numeracja może się różnić w starszych pociągach. Warto wtedy zapamiętać, że wagony mają numery od 10 wzwyż, a miejsca sypialne znajdują się w wagonach o numerze od 30.

  • Jeśli mowa o nowych wagonach elektrycznych zespołów trakcyjnych trzeba pamiętać, że te o numerach 1 i 2 to zawsze klasa 1, a w wagonach od 4 do 8 mamy klasę drugą.
  • Numer 3 jest częścią restauracyjną.
  • Warto pamiętać, że PKP Intercity umożliwia wcześniejszy wybór miejsca online.
  • W wielu przypadkach możemy dokładnie sprawdzić, jakie miejsce zajmujemy – mamy wpływ, czy będzie ono przy oknie, toaletach, a nawet w którym wagonie.

By mieć większą dowolność, warto zrobić rezerwację jak najszybciej. Czytaj też: Majówka z PKP Intercity. Dokąd pojedziemy w długi weekend? Czytaj też: Kremówki dla pasażerów Pendolino. Tak PKP upamiętni śmierć papieża Jana Pawła II

Jak sprawdzic jakie wagony w pociągu?

Znajdź swój wagon – Wagony w elektrycznych zespołach trakcyjnych numerowane są od 1 do 8. Wagony numer 1 i 2 to wagony 1 klasy, wagon nr 3 jest wagonem barowym, a wagony od numeru 4 do numeru 8 to wagony 2 klasy. W Pendolino natomiast 1 klasą jest tylko wagon numer 1, wagony 2 i 4-7 to klasa 2. W klasycznych składach wagonowych z lokomotywą numeracja zazwyczaj zaczyna się od wagonu nr 10. Wagony o dużych numerach powyżej 30 to wagony sypialne lub z miejscami do leżenia. Przed wyjazdem, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, warto sprawdzić zestawienie pociągu na tablicy lub w internecie.

Czy można korzystac z toalety gdy pociąg stoi?

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami – Pociągi POLREGIO wyposażone są w platformy podjazdowe, toalety z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami oraz wyznaczone miejsca dla tych osób. Osoby uprawnione mogą podróżować w towarzystwie opiekuna lub psa asystującego. Wszystkie osoby o ograniczonej mobilności objęte są pomocą obsługi pociągu.

Czy w InterCity w pierwszej klasie jest poczęstunek?

Pierwsza klasa w pociągu Pendolino. Namiastka luksusu czy zbędny wydatek? Podróż pociągiem – szczególnie w okresie wakacyjnym – wielu osobom kojarzy się z przepełnionymi wagonami i korytarzami. Jednak można podróżować zdecydowanie bardziej komfortowo, czyli w pierwszej klasie pociągów Pendolino (EIP) PKP Intercity. Sprawdziłam, czy warto zapłacić za znacznie droższy bilet. Pierwsza klasa w Pendolino PKP Intercity Źródło: WP Turystyka, fot: Hanna Szczypiór Choć pierwsza klasa w polskich pociągach to zdecydowanie mniejszy luksus, niż pierwsza klasa w samolocie, to jednak pozwala ona odbyć podróż w nieco bardziej komfortowych warunkach. A – jak dobrze wiemy – czasami nawet minimalnie większa przestrzeń na nogi bywa zbawienna.

Oczywiście zwykle za podróż pierwszą klasą trzeba zapłacić więcej – szczególnie, jeśli chcemy jechać pociągiem kategorii Express Intercity Premium (Pendolino), to wydatek będzie spory. Za bilet normalny z Warszawy do Krakowa w cenie regularnej zapłacimy 259 zł (169 zł w klasie drugiej), a z Krakowa do Kołobrzegu 344 zł (225 zł w klasie drugiej).

Jednak na każdej trasie można znaleźć promocyjne – znacznie tańsze, czasem nawet od klasy drugiej – bilety. Żal wtedy nie skorzystać z jej dobrodziejstw, szczególnie mając przed oczami sceny z niektórych przepełnionych pociągów. Tym sposobem już kilka razy ze stolicy do Krakowa pojechałam za ok.130 zł, przy okazji sprawdzając, czy rzeczywiście gotowa byłabym zapłacić za takie luksusy niemal dwa razy więcej. WP Turystyka W wagonie pierwszej klasy miejsca na nogi nie brakuje Źródło: WP Turystyka, fot: Hanna Szczypiór Pasażerowie pierwszej klasy pociągów EIP co prawda nie mają co liczyć na czerwony dywan czy przysłowiowe fajerwerki, ale są pewne udogodnienia, Poza tym w pierwszej klasie EIP każdy pasażer otrzymuje poczęstunek, To dwa napoje (ciepły i zimny – kawa lub herbata plus woda mineralna, sok lub napój gazowany) oraz posiłek z specjalnego menu, które co jakiś czas jest zmieniane. Do wyboru są również opcje wegetariańskie. W dniu mojej podróży aż trzy z pięciu przekąsek były bezmięsne. Źródło: Hanna Szczypiór, WP Turystyka Dla pasażerów pierwszej klasy przewidziany jest poczęstunek Biorąc pod uwagę, że sama woda w Warsie kosztuje 6 zł, a kawa ponad 10 zł, to jest to jakaś oszczędność. Przekąska nie jest wielkości dania obiadowego, ale zamawiając np.

panierowane halloumi, trzeba liczyć się z wydatkiem 29 zł, a ramach biletu mam ją za damo. Co więcej, w pierwszej klasie jedzenie i gorące napoje są serwowane bez użycia jednorazowych sztućców czy papierowych kubków, A jak smakował mi poczęstunek? Kawa była poprawna. Da się wypić (pewnie piliście gorszą) i dobrze, że jest w cenie.

W ramach przekąski wybrałam brioszki z serem pleśniowym i gruszką, były bardzo dobre i stanowiły świetny substytut śniadania. WP Turystyka Wagon pierwszej klasy w pociągu EIP Źródło: WP Turystyka, fot: Hanna Szczypiór Choć w pierwszej klasie pociągów EIP podróżuje się bardzo przyjemnie, to jednak mam pewien niedosyt,

  1. Dobrze pamiętam przejazd na pokładzie czeskiego przewoźnika RegioJet z Pragi do chorwackiej Rijeki.
  2. Wszyscy pasażerowie w cenie biletu mieli dostęp do nielimitowanej ilości włoskiej kawy (espresso, cappuccino, lungo, latte macchiato), a inne napoje czy słodkie przekąski kosztowały naprawdę niewiele.
  3. Co więcej, rano każdy na śniadanie dostał rogalika oraz napój.

Niestety, o takich rarytasach nawet w pierwszej klasie EIP nie ma mowy. Czy komfort wart jest swojej ceny? Promocyjnej jak najbardziej. W regularnej już nieco mniej, choć wybierając się np. z Krakowa do Kołobrzegu z pewnością rozważyłabym podróż pierwszą klasą EIP, dla własnego komfortu psychicznego.

Co dostajesz w 1 klasie InterCity?

Aktualizacja: 2023-08-23, 08:39 ( 22 ) Opublikowano: 2015-02-05, 10:02 Najbardziej komfortowa kategoria pociągów Express InterCity Premium (EIP) obsługiwana jest przez 20 pociągów ED250 (Pendolino). Pociągi EIP łączą Trójmiasto i Warszawę z aglomeracjami południowymi (Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Gliwicami), a także umożliwiają dojazd do takich miast, jak Kołobrzeg, Bielsko-Biała, Rzeszów czy Jelenia Góra, wprowadzając nowy standard podróżowania.

  • Nowoczesne składy ED250 to elektryczne zespoły trakcyjne o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 250 km/h.
  • PKP Intercity jest pierwszym przewoźnikiem w rejonie Europy Środkowej, którego pociągi osiągają prędkość 200 km/h.
  • Na pokładzie Express InterCity Premium można wybrać podróż w pierwszej lub drugiej klasie.
See also:  Fryzjer KtRy Dobierze Fryzurę?

Na pokładzie znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Regulowane fotele w obu klasach, rozkładane stoliki, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne przy każdym miejscu gwarantują komfortową podróż. Przy fotelach znajdują się wieszaki oraz półki na bagaż podręczny.

Część siedzeń rozmieszczono naprzeciw siebie, dzięki czemu powstała czteromiejscowa strefa dla wspólnie podróżujących osób. W korytarzach oraz na końcu wagonów zostały umieszczone półki na bagaż. Pociąg jest wyposażony również w 4 wieszaki na rowery. Pociąg przystosowano do potrzeb osób niewidomych oraz niedowidzących – miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a, jak również osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.

To z myślą o nich przy wejściu do trzeciego członu została zamontowana winda, która ułatwia wsiadanie do pociągu i wysiadanie z niego osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Osoby o kulach mają do dyspozycji również specjalne fotele pozwalające na stabilne wejście do pojazdu.

  • Dla niepełnosprawnych pasażerów przystosowano jedną z toalet, która dodatkowo wyposażona jest także w przewijak dla niemowląt.
  • W pociągu znajdują się również trzy przedziały dla opiekunów z dziećmi.
  • W środkowej części składu umiejscowiona jest część restauracyjna, w której WARS sprawi, że podróż będzie pełna smaku.

Ponadto w pierwszej klasie każdy pasażer otrzyma poczęstunek: dwa napoje (ciepły i zimny – kawę lub herbatę oraz wodę mineralną, sok lub colę), a także posiłek z dedykowanego menu. W pierwszej klasie cały serwis prowadzony jest przez dedykowaną do obsługi pasażerów osobę.

Specifikacja ED250

Długość 187,4 m
Maksymalna szerokość nadwozia 2,8 m
Maksymalna wysokość pojazdu (nad główką szyny) 4,1 m
Maksymalna prędkość eksploatacyjna 250 km/h
Moc 5,500 kW
Szacowana masa pociągu w stanie gotowości operacyjnej 395,5 t
Liczba członów 7
Liczba miejsc 402
Liczba składów 20

Czy można jechać wcześniejszym pociągiem InterCity?

Czy mogę pojechać innym pociągiem na tym samym bilecie? › Pomoc › KOLEO Z tym samym biletem,, w wybranej relacji można pojechać dowolnym pociągiem tego samego przewoźnika. Np. jeżeli bilet jest ważny 6 godzin od godz.12:30, można jechać dowolnym pociągiem danego przewoźnika na tej samej trasie od 12:30 do 18:29.

Jak sprawdzic lokalizację pociągu?

Zobacz swój pociąg na interaktywnej mapie 26.05.2015 Jak Sprawdzi KtóRy Peron Pasażerowie mogą lepiej planować podróż pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły na swojej stronie internetowej, monitoring wszystkich połączeń w czasie rzeczywistym. System pokazuje aktualną pozycję pociągu na mapie oraz informuje o utrudnieniach.

  1. Nowe narzędzia rozszerzają możliwości Portalu Pasażera PLK zawierającego wyszukiwarkę połączeń oraz rozkłady jazdy.
  2. Wszystkie informacje na temat podróży pociągiem, pasażerowie pociągów dalekobieżnych i regionalnych znajdą na jednej stronie: http://rozklad.plk-sa.pl.
  3. W zakładce Rozkład jazdy, w nowej sekcji Mój pociąg każdy może sprawdzić czy jego połączenie jest realizowane zgodnie z planem i śledzić je na mapie.

W przypadku zmian, podane są przyczyny i czas opóźnienia oraz przewidywana godzina przyjazdu na kolejne stacje. Dostępne są również dodatkowe informacje np. o wprowadzeniu komunikacji zastępczej. Wszystkie z ponad 4 tysięcy pociągów pasażerskich uruchamianych każdego dnia, można zobaczyć na mapie z podziałem na poszczególne województwa.

Dane na temat pozycji pociągów pobierane są z ich nadajników GPS oraz z systemu sterowania ruchem zarządcy infrastruktury. – Pasażer jest w centrum uwagi. Dziś otrzymuje nie tylko rozkład jazdy na plakacie, czy w internecie. Ma także podgląd na trasę pociągu w czasie rzeczywistym i szczegóły przejazdu.

Korzystając z naszych danych, planowanie podróży jest łatwiejsze, a w sytuacjach niecodziennych, bieżące informacje o realnym czasie podróży, pozwalają szybciej podejmować decyzje i ograniczyć trudności – mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

  • W Portalu Pasażera nadal dostępne jest wyszukiwanie najlepszego połączenia wg wybranych kryteriów.
  • Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami, jak przedział biznesowy, wagon barowy czy przewóz rowerów.
  • Po zaplanowaniu wyjazdu użytkownik może również skorzystać z wygodnej opcji planowania powrotu.

Wszystko dla pasażera Zarządca infrastruktury rozpoczął udostępnianie danych od rozkładów i wyszukiwania połączeń w 2012 r. Od tego czasu zapewniony jest dostęp do plakatowych rozkładów jazdy dla każdej stacji i przystanku na sieci PLK, z możliwością wydruku na 21 dni przed wejściem w życie.

  1. Zainteresowani szczegółami mogą podejrzeć bądź wydrukować sieciowy rozkład jazdy z wyszukiwaniem dla danej linii, stacji, tablicy.
  2. Od grudnia 2013 r.
  3. Dostępna jest aplikacja Rozkład jazdy na urządzenia mobilne.
  4. Od marca br.
  5. Jest zaktualizowana i działa szybciej.
  6. Dzięki niej można zaplanować podróż według własnych kryteriów z poziomu urządzenia przenośnego.

Program informuje również o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami, a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami. Wybraną relację można rozwinąć w tabeli i dzięki temu sprawdzić czas przyjazdu do poszczególnych stacji na trasie pociągu.

  • Po zaplanowaniu wyjazdu użytkownik może również skorzystać z wygodnej opcji planowania powrotu.
  • Od 2012 r.
  • PLK odpowiada za udostępnianie i aktualizacje rozkładów jazdy na peronach wszystkich stacji i przystanków kolejowych w Polsce oraz na stronie internetowej rozklad.plk-sa.pl,
  • Od grudnia 2013 roku PLK zarządza również informacją głosową i wizualną na stacjach i przystankach.

Wszystkie działania realizowane przez spółki Grupy PKP oraz przewoźników, mają na celu podnoszenie standardów obsługi podróżnych. Kontakt dla mediów:Mirosław SiemieniecRzecznik prasowyPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. [email protected] tel.694 480 239 rozmiar pliku: 47 KB : Zobacz swój pociąg na interaktywnej mapie

Jak sprawdzić połączenia kolejowe?

1. Zdefiniuj podróż – Wpisz w wyszukiwarkę, znajdującą się u góry strony, skąd i dokąd chcesz podróżować – możesz wpisać miejscowości lub przystanki, na których planujesz wsiadać i wysiadać. Wybierz także datę przejazdu. Jeśli interesują Cię połączenia z przesiadkami odznacz okienko „preferuj bez przesiadek”.

Jak sprawdzić układ wagonów w pociągu?

Co dalej z graficznymi zestawieniami pociągów PKP IC? Posłanka Paulina Matysiak skierowała do ministra infrastruktury interpelację w sprawie graficznej ilustracji składów pociągów PKP Intercity. Z odpowiedzi udzielonej przez wiceministra wynika, że przewoźnik i PKP Informatyka będą analizować możliwość umieszczenia informacji o zestawieniu pociągów w formie graficznej w wyszukiwarkach połączeń.

Posłanka Matysiak przypomniała w interpelacji, ze w Polsce popularnym źródłem informacji o zestawieniu pociągów PKP Intercity była czeska strona wagon vagonweb.cz jednak jej prowadzący ogłosili, że zawieszają jej aktualizację. Jak zauważyła posłanka, informacja o zestawieniu pociągu nie jest uwzględniana w publicznych wyszukiwarkach rozkładu jazdy (tj.

Portalu Pasażera, rozkład PKP czy Bilkom), a jedynie na stronie przewoźnika intercity.pl. – Informacja o zestawieniu składu w wyszukiwarce rozkładu jazdy pozwoliłaby pasażerom na podjęcie świadomej decyzji co do wyboru połączenia i oczekiwanej jakości usługi przewozowej – zaznaczyła.

Posłanka Matysiak zapytała więc ministra czy w najbliższej przyszłości planowane jest umieszczenie informacji o zestawieniu pociągów w formie graficznej w wyszukiwarkach rozkładu jazdy pociągów. Jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel, system internetowej sprzedaży e-IC posiada graficzną rezerwację miejsca dla połączeń obsługiwanych przez ED160, ED161, ED250, ED74, SN84, gdzie w sposób wizualny pokazany jest cały skład pociągu, rozkład miejsc oraz usługi, jakie są w danym wagonie.

– Funkcjonalność graficznej rezerwacji miejsc jest przez PKP Intercity cały czas rozwijana, czego dowodem może być uruchomiona niedawno graficzna rezerwacja miejsc dla połączeń obsługiwanych przez zmodernizowane jednostki ED74 – zaznaczył Bittel. Przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury dodał, że planowane jest także we współpracy z partnerem technologicznym spółką PKP Informatyka, zrealizowanie graficznej rezerwacji miejsc również w składach wagonowych.

– Aktualnie trwają prace koncepcyjne w tym zakresie. Ponadto PKP Intercity planuje w kolejnych wydaniach systemu e-IC dodać link do podstrony „Zestawienia pociągów”, gdzie pasażer będzie mógł się z łatwością zapoznać z informacją o zestawieniach pociągów – dodał sekretarz stanu w resorcie. Odnosząc się do pytania dotyczącego umieszczenia informacji o zestawieniu pociągów w formie graficznej w wyszukiwarkach połączeń, wiceminister Bittel przekazał, że PKP Informatyka poinformowała, że w ścisłej współpracy z przewoźnikami, w szczególności z PKP Intercity, trwają ustalenia dotyczące kierunków rozwoju systemów utrzymywanych i rozwijanych przez spółkę.

– Możliwość umieszczenia informacji w formie graficznej będzie podlegać analizie – zaznaczył. Bittel odniósł się również do tematu wyszukiwarki rozkład-pkp.pl. Poinformował że spółka PKP S.A. prowadzi rozmowy z PKP Informatyka (partnerem i współwłaścicielem serwisu rozkład-pkp.pl) na temat propozycji rozwoju serwisu, polegających na wdrożeniu nowych funkcjonalności, dotyczących miedzy innymi:

zestawienia składów pociągów, kierunku wagonów oraz ich grupy,usług na pokładzie pociągu,schematu miejsc,

W zakresie Portalu Pasażera, którego właścicielem są PKP Polskie Linie Kolejowe, przedstawiciel resortu poinformował, że plakatowe rozkłady jazdy pociągów, ogłaszane także na stronach internetowych, zawierają między innymi informacje w formie piktogramów o usługach i udogodnieniach dla podróżnych dostępnych w pociągach.

Informacje te w formie opisowej są też dostępne na Portalu Pasażera. Dodatkowo, spółka PKP PLK wskazała, że nie jest możliwe umieszczenie informacji o zestawieniu pociągu, przekazywanych standardowo w komunikatach megafonowych, tj. usytuowaniu wagonów na miejscu postoju (sektor) lub w składzie pociągu (początek, środek, koniec składu pociągu), w formie graficznej, w wyszukiwarce rozkładu jazdy pociągów udostępnianej przez PKP PLK, tj.

stronie portalpasazera.pl. Przypomnijmy, że w serwisie można było sprawdzać m. in. w jakim wagonie odbędziemy podróż. Strona przedstawiała zestawienia pociągów PKP Intercity a także innych polskich przewoźników od grudnia 2021 r. Niestety rozkład 2021/22 był ostatnim.

Jak wybrać sobie miejsce w pociągu?

Jak Sprawdzi KtóRy Peron Pilotaż graficznej rezerwacji miejsc na razie uruchomiony został w 12 pociągach (Fot. PKP Intercity Facebook) Spółka PKP Intercity wprowadza pilotażowo graficzną rezerwację miejsc w wybranych składach wagonowych kategorii EIC. Dotychczas była ona dostępna tylko w elektrycznych i spalinowych zespołach trakcyjnych.

Pasażerowie mogą wybrać preferowane miejsce na graficznym planie podczas zakupu biletu na stronie intercity.pl. – To jedno z najbardziej wyczekiwanych przez podróżnych udogodnień. Wybór preferowanego miejsca w pociągu to kolejny składnik komfortowej podróży, która zaczyna się w momencie zakupu biletu – mówi członek zarząd spółki Tomasz Gontarz. Na razie rozwiązanie zostało uruchomione pilotażowo w 12 pociągach.

Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin, Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.