Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi

Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi

Dlaczego Smeg?

Jedni ją uwielbiają, drudzy nie rozumieją fenomenu. SMEG od lat bije rekordy. Jego cena? Powala SMEG to to jeden z wiodących producentów kuchennego sprzętu AGD. Włoska marka założona została w 1948 roku, przez Vittorio Bertazzoni w Guastalli. Początkowo rodzina Beztazzoni zajmowała się kowalstwem.

Pierwsze wykonane kuchnie zostały zaprezentowane w 1906 roku na wystawie World Expo w Mediolanie. Skąd nazwa firmy? Smeg to akronim włoskich słów „Smalterie Metallurgiche Emiliane Guastalla”, co oznacza „Zakłady Metalurgiczne w Guastalla”. W 1950 roku marka Smeg uruchomiła produkcję pierwszych kuchenek gazowych, z wbudowaną funkcją automatycznego zapalania gazu oraz piekarnikiem z funkcją timera.

Następnie na rynku pojawiły się pralki i zmywarki. Sprzęty marki Smeg cieszyły się coraz większym zainteresowaniem, dlatego w latach 70. firma zaczęła współpracę ze światowymi projektantami i architektami. Choć od roku powstania, oferta sprzętów została bardzo poszerzona, Smeg nadal funkcjonuje pod tą samą włoską nazwą, stał się jednak już marką o zasięgu globalnym.

  1. Marka Smeg nieustannie się rozwija.
  2. Producenci tworząc urządzenia czerpią ze stylu retro i najwyższej technologii.
  3. W ofercie znajdziemy praktycznie wszystkie sprzęty AGD, które niezbędne są w kuchni.
  4. W ofercie znajdziemy dobrze wszystkim znane lodówki, których projekt nagrodzono prestiżową nagrodą Good Design Award.

Pralka wygląda jak zwykły mebel, ponieważ bęben kryty jest za drzwiczkami. Producenci stworzyli także zmywarki, kuchenki, płyty kuchenne oraz mnóstwo małego AGD. Mikrofalówki, tostery, ekspresy do kawy czy miksery dodadzą kuchni mnóstwo uroku i nadadzą stylu retro.

Olorowe modele zdecydowanie ożywią aranżację. Wybierać możemy całe serie sprzętów w jednolitym kolorze lub zaszaleć i pobawić się łącząc pastelowe odcienie. Urządzenia Smeg są dość drogie, jeśli jednak cenimy sobie świetny design i oryginalność, warto w nie zainwestować. Smeg rozpoznawalny jest na całym świecie, wszystko za sprawą unikalnego wzornictwa.

Wygląd urządzeń pozostaje bez zmian. Nie brakuje charakterystycznych obłych kształtów, błyszczących powierzchni, pięknych pastelowych lub energetycznych kolorów, a także metalowych, poziomo montowanych uchwytów. Urządzenia są ciągle udoskonalane pod względem technologii i stylu.

Urządzenia produkowane są z materiałów najwyższej jakości. Niepowtarzalny design nadaje kuchni wyjątkowego, indywidualnego charakteru, a aranżacja nabiera stylu retro. Teraz sprzęty AGD włoskiego producenta możemy kupić praktycznie w każdym kolorze. Są tak samo funkcjonalne, jak wszystkie standardowe modele, a oprócz tego piękne i dekoracyjne.

: Jedni ją uwielbiają, drudzy nie rozumieją fenomenu. SMEG od lat bije rekordy. Jego cena? Powala

Kto produkuje Smeg?

MARKA GLOBALNA – Smeg to włoski producent sprzętu gospodarstwa domowego z siedzibą w Guastalla, koło Reggio Emilia na północy kraju. Smeg posiada 16 filii na całym świecie, zagraniczne biura w Hong Kongu i Arabii Saudyjskiej i rozbudowaną sieć sprzedaży.

  1. Dzięki ponad 70-cio letniej współpracy ze światowej sławy architektami, urządzenia Smeg są postrzegane jako gustowne i eleganckie rozwiązanie potrzeb współczesnego życia.
  2. Smeg ma nie tylko swój niepowtarzalny profil w zakresie produktów gospodarstwa domowego, ale znany jest także jako producent urządzeń profesjonalnych.

Dwa działy specjalizują się w produkcji urządzeń stosowanych w restauracjach i cateringu, jak również w medycynie i laboratoriach. Kultura firmy Smeg to maksymalny nacisk na wzornictwo oraz technologię, co w konsekwencji doprowadziło do uznania jej na całym świecie jako jednego z głównych przedstawicieli standardu „Made in Italy”.

Gdzie produkuje Smeg?

O firmie Smeg Smeg jest włoskim producentem urządzeń gospodarstwa domowego z siedzibą w Guastalli, niedaleko Reggio Emilia na północy kraju. Smeg posiada oddziały na całym świecie oraz rozbudowaną sieć sprzedaży. Smeg odnosi sukcesy w produkcji sprzętu gospodarstwa domowego i jest znany w branży sprzętu profesjonalnego, Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi aby obejrzeć ten film. Certyfikowane laboratoria Smeg, w oparciu o wieloletnie doświadczenie i zaawansowane rozwiązania technologiczne, dążą do opracowania metod, które spełnią potrzeby współczesnego użytkownika. Kluczowe cechy takie jak trwałość, bezpieczeństwo, elastyczność i atrakcyjność są dostrzegalne we wszystkich produktach Smeg.

  1. Rygorystyczne testy, które są powtarzane na różnych etapach produkcji są dowodem na to, że Smeg jest w pełni zaangażowany w to aby zapewnić 100% niezawodność.
  2. Ponadto Smeg w pełni dostosowuje się do potrzeb użytkowników – wszystkie produkty są łatwe w użyciu a dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych inteligentnie korzystają z energii elektrycznej i wody.

Styl dla Smeg jest wyraźnie zdefiniowany – to sposób, w jaki produkt współgra z otoczeniem i pozwala użytkownikowi na jego swobodną aranżację. Przywiązanie do szczegółów i niestandardowe rozwiązania wzornicze sprawiają, że wyposażenie domu odzwierciedla upodobania estetyczne ich nabywców.

Urządzenia Smeg zajmują centralne miejsce w samym sercu domu, tam gdzie gromadzą się ludzie. Kuchnia integruje i staje się doskonałym, w pełni wyposażonym tłem dla wyjątkowych i przyjemnych chwil. Studio projektowe Smeg, które prowadzi skrupulatne badania nad wzornictwem, ma wsparcie światowej sławy architektów takich jak: Guido Canali, Mario Bellini, Studio Piano Design, Marc Newson, Giancarlo Candeago, Matteo Bazzicalupo i Raffaella Mangiarotti (deepdesign),

Wiedza, w jaki sposób połączyć technologię ze stylem jest kluczem do tworzenia produktów, które stają się prawdziwymi ikonami. Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Know-how, kreatywność oraz styl – to cechy, które wywodzą się z włoskiej tożsamości i charakteryzują zaangażowanie firmy w ożywianie przedmiotów codziennego użytku. Oprócz względów estetycznych, tożsamość firmy Smeg jest wyrazem jej włoskich korzeni i pasji do tego czym się zajmuje. Smeg jest odzwierciedleniem cech włoskiego wzornictwa tj. kreatywnej elegancji, innowacyjności i wysokiej jakości. Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Siedziba firmy mieszcząca się w San Girolamo, niedaleko Guastalli, została zaprojektowana przez architekta Guido Canali, który doskonale wykorzystał charakterystykę krajobrazu Niziny Padańskiej. : O firmie Smeg

Czy czajniki Smeg są dobre?

Czajnik Smeg KLF03BLEU – Urządzenia Smeg od lat cechują się wyjątkowym designem, a także jakością wykonania. Wyprodukowany we Włoszech, wykonany z wysokiej jakości stali nierdzewnej i utrzymany w stylistyce retro czajnik elektryczny będzie prawdziwą ozdobą kuchni. Nie tylko świetnie wygląda, ale jest też bardzo praktyczny.

Jakie kawy robi ekspres SMEG?

Fabryka Form – Ekspres do kawy 50’s Style Medium – Smeg ponad 500 tys. zrealizowanych zamówień 99% polecających klientów } Odpowiedź Ekspres posiada funkcję spieniania mleka, idealną do latte, cappuccino, późnego macchiato i płaskiej bieli, a także kawy espresso, lungo lub ristretto.

Ekspres intuicyjny, z pięknym designem a co najważniejsze, w końcu kawę można robić szybko i nie tylko sobie. Polecam Ładny Design ale od początku mamy problem ze spieniaczem mleka. Z dyszy leci więcej wody niż pary. Słaby efekt Piękny design. Bardzo solidne wykonanie. Pyszna kawa. Bardzo łatwy w obsłudze i czyszczeniu. Expres pięknie wyglada zajmuje niewiele miejsca Kawa z expresu jest pyszna Spieniacz do mleka robi świetna piankę Expres będzie pasował do wnętrz klasycznych jak i nowoczesnych ponieważ jego wzornictwo jest ponadczasowe Polecam zakup. Super. Jestem bardzo zadowolona. Bardzo prosta, intuicyjna obsluga + piekny design. bardzo fajny ekspres do kawy! jestem po prostu zachwycony! Solidnie zrobiony, ładny design, prosty w obsłudze i najważniejsze – robi świetna kawę. Dobra kawa, łatwy i prosty w obsłudze! Krzysztof z Gdańska Bardzo ładny ekspres. Robi naprawdę dobrą kawę z piękną pianką! Polecam Bardzo zgrabny, wąski i prezentuje się po prostu świetnie, choć mam obawy jak plastikowa obudowa i chromowane wykończenia będą reagowały na eksploatację, bo wydają się delikatne. Póki co ekspres spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje i obietnice producenta. Jest łatwy w obsłudze, łatwy w czyszczeniu, dużą zaletą jest spieniacz do mleka dzięki któremu można przygotować całe bogactwo napojów. Co najważniejsze – kawa wychodzi przepyszna i aromatyczna! Pojemniczek na fusy nie jest duży i wystarcza na jakieś 4-6 kaw, ale przy takich gabarytach to zrozumiałe. Ekspres informuje o niskim poziomie wody, ale do tego czasu nie widać ile jej zostało w zbiorniku. Jestem zadowolona z wyboru i usatysfakcjonowana zakupem. Obsługa w sklepie Fabryka Form ekspresowa i bezproblemowa. Świetny! I błyskawiczna dostawa. Ekspres urzekł mnie swoim minimalistycznym wyglądem i już na żaden inny nie byłam w stanie się zdecydować. Ekspres bardzo dobrze wygląda i parzy na prawdę pyszną kawę.

Jak spienić mleko w ekspresie SMEG?

Jak spienić mleko? – Aby spienić mleko na początku robimy tyle kaw, ile mamy w planach – 2,3 tyle, ile trzeba. Kawy sobie czekają, zajmujemy się mlekiem. Wciskamy ikonkę pary (pierwsza od prawej), czekamy aż przestanie migać. W pierwszej kolejności musimy podstawić pod dyszę puste naczynie i przekręcić rączkę znajdującą się po prawej stronie od przycisków.

  • W ten sposób usuniemy resztki wody z dyszy.
  • Potem pod dyszę podstawiamy pojemnik z mlekiem i ponownie przekręcamy dźwignię w dół.
  • Dysza musi być zanurzona w mleku.
  • Gdy pracuje, poruszamy delikatnie pojemnikiem z mlekiem w różnych kierunkach, uważając, by dysza nie wysunęła się powyżej powierzchni.
  • Mleko powinno podwoić swoją objętość.

Dźwignia wędruje do góry, a my – jak rasowi bariści 😉 – wycieramy dyszę ściereczką. Mlecznikiem delikatnie uderzamy o blat – w ten sposób lekko odpowietrzymy mleko, pozbędziemy się bąbelków, a piana będzie bardziej zwarta. Rozlewamy do kaw. Smacznego!

Czy Kernau to polska firma?

O nas KERNAU to polska marka z wieloletnim doświadczeniem oferująca nowoczesny sprzęt AGD. Na bieżąco odpowiadamy na potrzeby polskich konsumentów i dzięki temu osiągnęliśmy ugruntowaną pozycję na rynku. Przekazywana z pokolenia na pokolenie bogata wiedza, tradycja oraz rozwinięta sieć sprzedaży i profesjonalne zaplecze techniczne stanowią mocny fundament.

  1. Pozwalają wyznaczać ambitne cele na przyszłość.
  2. Dbając o naszych klientów tworzymy ofertę w taki sposób, by umożliwić im wyposażenie domu w piękne i funkcjonalne produkty.
  3. Najważniejsza jest dla nas wygoda użytkowania urządzeń marki KERNAU, ich niezawodność oraz dbałość o ekologię.
  4. Tworzymy produkty cechujące się niskim zużyciem prądu i wody, wszystko po to, by zadbać o portfele ich użytkowników oraz o środowisko naturalne.

To dla nas bardzo ważne. Wprowadzamy na rynek sprzęt, który pozwoli Polakom żyć ekologicznie. Poprzez 30 lat działalności w branży nabyliśmy doświadczenia oraz wiedzy, która pozwala zadbać o najwyższą klasę naszej oferty. Stawiamy na europejską jakość, współpracując z polskimi, niemieckimi, francuskimi, włoskimi oraz hiszpańskimi fabrykami. Ewa Tomaszek Prezes Galicji Tomaszek Melania Kołcz Prezes Kernau Polska Tomasz Bytnar Product Manager Kernau.com Opinie Kernau W porównywarce znajduje się jeden produkt : O nas

Kto produkuje AGD Toshiba?

Midea i Toshiba – Midea to wielki koncern z Chin, który kupił prawa do marki Toshiba w kategorii AGD.

Kto produkuje AGD w Polsce?

Amica to największy polski producent i jeden z wiodących europejskich dostawców sprzętu gospodarstwa domowego. Firma dostarcza swoje urządzenia na rynek od ponad 75 lat. W tym czasie oferowane produkty zdobyły zaufanie milionów klientów w Polsce i na całym świecie.

Kto produkuje pralki dla IKEA?

2. Jakość na lata – Sprzęty IKEA są produkowane przez takie firmy jak Whirlpool czy Electrolux, które cieszą się bardzo dobrą reputacją. IKEA daje na nie 5-letnią gwarancję, dlatego nie trzeba się obawiać, że coś się zepsuje po miesiącu. Pracownicy IKEA są w stanie wskazać producentów poszczególnych produktów, więc wszelkie wątpliwości możemy rozwiać jeszcze przed zakupem.

Kto jest właścicielem firmy Amica?

Amica: jeden z największych producentów sprzętu AGD w Europie Zapraszamy do zapoznania się z niezależnym raportem na temat spółki Amica Wronki SA przygotowanym przez analityków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Spis treści:

  1. Profil spółki
  2. Akcjonariat
  3. Ocena jakości komunikacji spółki z rynkiem
  4. Analiza i perspektywy sektora/branży – pozycja spółki
  5. Analiza wyników finansowych
  6. Ocena przyszłych wyników
  7. Analiza porównawcza
  8. Analiza techniczna
  9. Podsumowanie raportu i wnioski

1. Profil spółki Amica należy do największych producentów sprzętu AGD w Europie. Historia powstania firmy sięga 1945 roku, kiedy to we wronieckich zakładach produkowano wyroby żeliwne i blaszane oraz maszyny rolnicze. Lata 60-te to początek produkcji kuchenek gazowych, które w znacznej mierze przeznaczone były na eksport do ZSRR.

Okres lat 90-tych przyniósł prywatyzację, powstanie fabryki produkującej płyty kuchenne, fabryk lodówek i pralek. Amica zadebiutowała na GPW w 1997 r. Obecnie w ofercie spółki można znaleźć również mikrofalówki, okapy, zmywarki oraz inny, drobny sprzęt AGD. Marka Amica należy do najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce.

Przełomowym momentem w najnowszej historii spółki była zmiana modelu funkcjonowania. W grudniu 2009 r. Amica podpisała umowę sprzedaży dwóch zakładów we Wronkach produkujących pralki i lodówki. Nabywcą został koreański koncern Samsung. Całościowa kwota transakcji wyniosła 223 mln zł wraz z kosztami formalnego wydzielenia z grupy oraz wartością komponentów służących do ciągłej produkcji.

Struktura sprzedaży Amica Wronki S.A. (mln zł) 2011r. 2012r.
Polska 564,3 549,1
Rosja 296,2 435,4
Niemcy 284,2 295,3
Skandynawia 147,2 142,7
Czechy, Słowacja 44,1 41,6
Wielka Brytania 33,8 25,4
Pozostałe kraje 90,6 75,3

Źródło: Amica Wronki S.A. Amica zmienia wizerunek – staje się liderem technologicznym i w obszarze design na rynku AGD. Przykładem jest piekarnik ZEN, który otrzymał nagrodę Red Dot (designerski Oskar). Spółka wprowadziła też jako pierwsza na rynek innowacyjne piekarniki do zabudowy z linii Smart (twarzą w reklamach jest Agnieszka Radwańska), wyposażone w dotykowy ekran, posiadające wbudowaną książkę kucharską i możliwość bardzo dokładnego ustalenia pracy urządzenia, łączność z Internetem czy funkcję elektronicznej ramki do zdjęć.

Co ważne produkty Amiki są innowacyjne, ale również dostępne dla szerokiej grupy konsumentów poprzez politykę racjonalnych cen. Głównymi rynkami zbytu sprzętu Amica poza Polską są Rosja, Niemcy oraz Skandynawia. Szczególny wzrost bo o 139,2 mln zł odnotowano u naszego wschodniego sąsiada. Natomiast spadek sprzedaży w ostatnim czasie został odnotowany w Wielkiej Brytanii (o 24,8%).

Zarząd Amiki tłumaczy to spadkiem marż, przez co zdecydowano się wycofać część asortymentu z tego rynku. Sprzedaż w poszczególnych krajach realizowana jest głównie przez zależne spółki handlowe. Amica zamierza zwiększyć eksport na rynek wschodni, który charakteryzuje się wyższymi marżami. Źródło: Amica Wronki S.A.2. Akcjonariat Głównym akcjonariuszem Amiki jest Holding Wronki kontrolowany przez Jacka Rutkowskiego – obecnego prezesa spółki. Posiada on 41,1% kapitału zakładowego dających 57% głosów na walnym zgromadzeniu badanej spółki. Dwaj pozostali akcjonariusze ponad 5-cio procentowym progiem to: Noble TFI oraz ING OFE. Źródło: Amica Wronki S.A.3. Ocena jakości komunikacji spółki z rynkiem Jakość komunikacji spółki z rynkiem należy ocenić pozytywnie. Raporty zawierają opis czynników, które miały wpływ na osiągane wyniki jak również opis potencjalnych ryzyk. Strona internetowa w dziale przeznaczonym relacjom inwestorskim zawiera podstawowe informacje.

  1. W tym zakresie z pewnością jest pole do ulepszeń np.
  2. O zapis wywiadów w mediach czy czatów internetowych z przedstawicielami spółki.
  3. W zakładce „analitycy i rekomendacje” wbrew oczekiwaniom ujęty jest jedynie przegląd prasy z 2010 roku.
  4. Z drugiej strony zarząd spółki regularnie spotyka się z analitykami i zarządzającymi funduszami, organizuje konferencje po wynikach kwartalnych.

Są otwarci, chętnie wyjaśniają, odpowiadają na pytania, dzielą się wiedzą o rynku i swoich planach biznesowych.4. Analiza i perspektywy sektora/branży – pozycja spółki W Polsce produkuje się najwięcej dużego sprzętu AGD w Europie. Towar trafia głównie za zachodnią granicę kraju.

See also:  Dlaczego Por Jest Niezdrowy

Niemal 25% sprzętu odbierają Niemcy, a ponad 10% udziału w eksporcie mają Francja i Włochy. Dane statystyczne informują, że w ubiegłym roku w polskich fabrykach AGD wyprodukowano 13,1 mln lodówek, pralek czy zmywarek. Wynik ten stanowił wzrost 9% wobec poprzedniego roku, co mogło zaskoczyć analityków, którzy w sytuacji kryzysowej spodziewali się gorszych dynamik.

Do konkurentów na rynku europejskim należy zaliczyć przede wszystkim takie firmy jak Electrolux, Whirlpool, Indesit czy Arcelik. Ta ostania firma znana w kraju pod marką Beko w ostatnich latach dość mocno „rozpychała się” w segmencie AGD, zarówno poprzez duże akcje marketingowe jak i atrakcyjne ceny produktów.

  • Jej siłą są niskie koszty produkcji, gdyż posiada 10 zakładów produkcyjnych w Turcji.
  • Obecnie jest trzecim co do wielkości producentem AGD w Europie (po Electroluksie i Whirlpoolu).
  • W ostatnim czasie Beko jako lider w sprzedaży na rynku w Wielkiej Brytanii przeżywa kryzys.
  • Spowodowany jest on „złą prasą” po incydentach wybuchania kuchenek tej firmy (i innych problemach z użytkowaniem) w wyniku czego życie straciło już 11 osób.

Zarząd Amiki upatruje swoich szans na zwiększeniu swojej pozycji na tym rynku. Wśród polskich producentów Amica jest liderem. Ogółem udział firmy w polskim rynku AGD wynosi ponad 14%. Po transakcji z Samsungiem skoncentrowała się na własnej produkcji tylko sprzętu grzejnego, a pozostałą część oferowanych produktów sprowadza z zagranicy i sprzedaje pod własnymi markami (Amica, Gram, Hansa).

W październiku 2012 r. po raz pierwszy z linii produkcyjnych spółki zjechał milionowy egzemplarz sprzętu grzejnego w ciągu jednego roku. Dziennik „Rzeczpospolita” sklasyfikował Amicę na 48. pozycji w rankingu określającym siłę marki w Polsce. Krajowy Zelmer przoduje w produkcji małego AGD w Polsce i również jest drugim graczem w swoim segmencie na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

W badanej branży występuje pewna sezonowość wyników. Dwa pierwsze kwartały roku kalendarzowego charakteryzuje niższa sprzedaż.5. Analiza wyników finansowych

Wybrane dane finansowe 2009r. 2010r. 2011r. 4 kwartały 2012r.
Przychody ze sprzedaży 1 317 567 1 359 594 1 454 300 1 565 051
Zysk z działalności operacyjnej 41 544 33 915 53 223 74 911
EBITDA 82 568 57 734 74 566 99 821
Zysk brutto 9 763 21 704 44 232 63 079
Zysk netto 5 422 15 143 80 959* 47 744
Amortyzacja 41 024 23 819 21 343 24 910
Aktywa ogółem 940 423 780 154 796 893 855 111
Kapitał własny 275 310 304 977 361 141 422 970
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej 145 892 8 848 52 768 109 334
Przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej -85 356 176 577 -17 752 -54 281
Przepływy pieniężne z działalności finansowej -65 596 -203 503 -38 645 -2 486

Źródło: Amica Wronki S.A. W ostatnich latach Amica wyraźnie zwiększała swoją rentowność przy nie przekraczającej 10% rocznie dynamice przychodów. Pierwsze półrocze 2012 r. zamknęła zyskiem netto w wysokości 12,5 mln zł, a po czterech kwartałach wartość ta wzrosła do 47,7 mln zł.

Prócz zwiększonych przychodów ze sprzedaży w drugim półroczu zgodnie z sezonowością, wpływ na polepszające się roczne wyniki miało głównie zwiększenie eksportu na rynek rosyjski (wyżej rentowny), kilkuprocentowy spadek cen surowców takich jak stal oraz większy udział sprzedaży sprzętu grzejnego (również bardziej rentowny).

Duży wpływ na zyskowność miało również zakończenie sprzedaży produktów powstających jeszcze w posiadanych wcześniej fabrykach sprzedanych Samsungowi. Źródło: Opracowanie własne na podstawie sprawozdań finansowych Amica Wronki S.A. Drugą charakterystyczną rzeczą przy analizowaniu wyników finansowych jest spadek ogólnego zadłużenia spółki. Pokrycie kapitałem obcym całego majątki w 2009 r. wynosiło 70% co można uznać za wysokie.

Transakcja z Samsungiem oraz osiągane zyski w dwóch ostatnich latach pozwoliło zmniejszyć tą relacje do obecnych 50%. Taki poziom zadłużenia przy wypracowanej EBITDA w ostatnim roku w wysokości niespełna 100 mln zł (rentowność EBITDA 6,4% w 2012 r.) nie będzie wywierało presji na zarządzie do spłacania długu odsetkowego w dotychczasowym tempie.

Tym bardziej, że kwota niespłaconych kredytów wynosiła na koniec ubiegłego roku 98,5 mln zł a czystej gotówki na kontach było 75,3 mln zł. Dominujący udział w kapitale obcym mają zobowiązania handlowe. Generowane zyski w większym stopniu mogą być spożytkowane na inwestycje bądź przeznaczone na dywidendę.

Na uwagę zasługuje również wygenerowanie dużych przepływów z działalności operacyjnej w 2012 r. co przy prawie bilansujących się przepływach finansowych znacznie zwiększyło stan środków pieniężnych. Na koniec grudnia spółka posiadała ponad 75 mln zł środków pieniężnych. (*) W czwartym kwartale 2011 r. Amica wykazała aktywo podatkowe wartości 45,7 mln zł (tarcza podatkowa, zmniejszenie efektywnej wielkości płaconych podatków), co istotnie wpłynęło na zysk netto za cały 2011 rok.

Był to skutek przeniesienia m.in. znaku towarowego Amica do spółki córki Amica Marketing w ramach optymalizacji zarządzania kompetencjami w grupie kapitałowej. Oczyszczony zysk netto w 2011 r. wyniósł 35,2 mln zł.

Wybrane elementy bilansu (mln zł) 2012r.
Aktywa trwałe 367,4
Rzeczowe aktywa trwałe Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe 235,7 62,4
  • Aktywa obrotowe
  • Zapasy
  • Należności krótkoterminowe
  • Inwestycje krótkoterminowe
  1. 487,7
  2. 151,9
  3. 239,1
  4. 86,3
Kapitał własny 422,9
  • Rezerwy na zobowiązania
  • Zobowiązania długoterminowe
  • Zobowiązania krótkoterminowe
  1. 93,6
  2. 36,0
  3. 298,5
Suma bilansowa 855,1

Źródło: Amica Wronki S.A. Wartość zakładu we Wronkach to główny składnik rzeczowych aktywów trwałych. Wspomniane wcześniej zawiązane aktywo podatkowe ujęte jest w długoterminowych rozliczeniach międzyokresowych. Zapasy względem poprzedniego roku zostały zmniejszone o 23,2 mln zł.

  • W ich strukturze dominują materiały do produkcji (40,5 mln zł), wyroby gotowe (40,2 mln zł) oraz towary (53,4 mln zł).
  • W ostatnim sprawozdaniu finansowym stan zapasów oraz należności krótkoterminowych znacznie zmalał względem poprzedniego roku.
  • Taki poziom jest nie do utrzymania ze względu m.in.
  • Na rozwój sprzedaży na rynku wschodnim (wzrośnie wartość kapitału obrotowego).

W posiadaniu spółki są dwa aktywa nieoperacyjne, które są wystawione od dłuższego czasu na sprzedaż. Jest to centrum handlowe Panorama w Gorzowie Wielkopolskim (wartość księgowa 40 mln zł) i centrum logistyczne (12 mln zł). Po stronie pasywów wśród zobowiązań krótkoterminowych przeważają zobowiązania handlowe (162 mln zł).

  1. Suma kapitału obcego dłużnego to niespełna 100 mln zł.
  2. Na dzień bilansowy 31 grudnia 2012 r.
  3. Amica miała otwarte kontrakty forward zabezpieczające ryzyko walutowe na: 55 mln EUR, 5 mln GBP, 110 mln CZK, 193,5 mln CNY (dodatkowo Amica International 54,2 mln CNY) oraz 2,5 mln USD.
  4. Poszczególne ilości wymienianych walut to planowane nadwyżki z eksportu bądź zapotrzebowanie na walutę wynikającą z zakupów importowych – głównie juan.

Na cały rok 2013 spółka ma zabezpieczony kurs euro/pln na poziomie 4,35 zł. Z takiego poziomu zarząd jest zadowolony, gdyż kurs ten gwarantuje osiąganie zadowalających marż. Z kolei kurs chińskiego juana zahedgowany jest po kursie 51 groszy (w ilości 100% zamierzonych zakupów).

Zatrzymanie zysków pozwoli w większym stopniu uniezależnić się od zewnętrznego finansowania oraz zwiększyć wydatki na marketing. Wysokość potencjalnej dywidendy ma wynosić ponad 3 zł na akcję. Spółka posiadała obecnie 137 803 akcji własnych stanowiących 1,77% kapitału zakładowego, które mają zostać umorzone.

Natomiast według zarządu obecny kurs akcji jest nieatrakcyjny w celu przeprowadzania dalszego skupu akcji.6. Ocena przyszłych wyników Amica zamierza rozszerzać eksportowe rynki zbytu. W Rosji gdzie jest już obecna pod własną marką Hansa zamierza poszerzyć sprzedaż o nowe segmenty oferowanych towarów takie jak kuchenki gazowe czy kuchnie do zabudowy.

  • Sprzyjać temu może wzrost rozpoznawalności marki, która obecna jest na wschodzie od wielu lat.
  • Dodatkowo jedna z płyt indukcyjnych Hansy zdobyła w Moskwie tytuł „Product of the Year 2011″.
  • Zarząd chce rozbudować również sieć sprzedaży na Ukrainie poprzez własną spółkę handlową.
  • Z kolei we Francji i Włoszech Amica przymierza się do zakupu lokalnych firmy produkcyjno-dystrybucyjnych.

Wiele tamtejszych podmiotów, które mają znaczny udział na swoich rynkach ma problemy m.in. z zadłużeniem (w przypadku jednej z francuskich firm wskaźnik dług netto do EBITDA wynosi 8). Problemem w potencjalnej akwizycji jest opór rządów tych państw do wyprowadzenia produkcji poza granice krajów a przy wysokich kosztach pracy ciężko znaleźć zasadność przejęcia.

Wciąż jednak nie ma oficjalnych informacji o przeprowadzeniu transakcji. Należy pamiętać, że inwestycje w sieć sprzedaży wygenerują dodatkowe nakłady inwestycyjne w krótkim okresie, a w długim mogą zaowocować większymi przychodami ze sprzedaży. Nakłady inwestycyjne w 2012 r. zbliżyły się do kwoty 60 mln zł – głównie w zwiększenie mocy produkcyjnych.

W obecnym roku spółka dalej będzie inwestować w moce produkcyjne a dzięki realizowaniu tych inwestycji w specjalnej strefie ekonomicznej (ok.69 mln zł) będzie mogła korzystać z ulg podatkowych. Z tego tytułu w trzecim bądź czwartym kwartale obecnego roku zostanie utworzone aktywo podatkowe w kwocie 27 mln zł, które będzie miało jednorazowy, dodatni wpływ (tylko) na wynik netto.

Olejnymi obszarami, w które spółka chce inwestować to przede wszystkim wzmocnienie marki a wydatki na ten cel mają być wyższe niż wcześniej zakładano. Zamierzeniem zarządu na 2013 rok to sprzedaż 1,2 mln sztuk kuchni i osiągnięcie lepszych wyników finansowych względem 2012 roku. Możliwe jest przekroczenie 120 mln zł zysku EBITDA.

Dużym czynnikiem ryzyka są różnice kursowe. Relacja polskiej złotówki do rubla, juana czy euro wpływała na wyniki wcześniejszych lat. Zarząd jednak dostrzegał te problemy i w większym stopniu zapowiadał wprowadzenie strategii zabezpieczeń kursów walutowych, co widać po stanie otwartych pozycji w ostatnim bilansie.

  • Pewne niedogodności stwarza również konieczność składania zamówień do chińskich fabryk z 4 miesięcznym wyprzedzeniem.
  • Z drugiej strony outsourcowanie produkcji pozwala elastycznie dostosowywać ofertę handlową w poszczególnych krajach.
  • Nie można wykluczyć scenariusza zakładającego przejęcie badanej spółki przez zagraniczną, znacznie silniejszą firmę z tej samej branży.

Amica z ugruntowaną pozycją w Polsce i krajach sąsiednich, posiadającą własny, nowoczesny zakład produkcyjny oraz rozpoznawalne marki własne może być ciekawym celem do przejęcia szczególnie dla firm nieobecnych jeszcze w naszej części Europy.7. Analiza porównawcza Do analizy porównawczej wybrano drugiego i zarazem jedynego przedstawiciela branży producentów AGD notowanego na GPW – spółkę Zelmer.

Wybrane wskaźniki Amica Zelmer
Wskaźnik ogólnego zadłużenia 0,51 0,52
Rentowność EBITDA 6,4% 8,3%
Rentowność netto 3,0% 4,0%
ROA 5,6% 4,5%
ROE 11,2% 9,3%

Źródło: Opracowanie własne na podstawie sprawozdań finansowych spółek Poziom zadłużenia obydwu firm jest podobny i oscyluje wokół 0,5, co przy generowanej rentowności EBITDA nie wymusza ograniczania zadłużenia. Przy obliczaniu wskaźników rentowności, które biorą pod uwagę zysk netto, w przypadku firmy z Wronek wynik netto w czwartym kwartale 2011 r.

Skorygowano o wartość wykazanego w tym okresie aktywa podatkowego, które bardzo mocno dodatnio wpłynęło na końcową wartość. Na poziomie rentowności EBITDA i netto Amica wypada słabiej od konkurenta. Średnia rentowność na poziomie brutto europejskich producentów AGD kształtuje się w przedziale 5,5-6,5% a w przypadku Amiki ten rodzaj rentowności w 2012 r.

wyniósł 4%.

Wybrane wskaźniki Amica Zelmer
C/WK 1,31 1,88
C/Z 11,62 20,10
EV/EBITDA 5,76 10,65
Dług netto / EBITDA 0,23 0,99
Kapitalizacja 551,6 mln zł 590,3 mln zł

Źródło: Opracowanie własne na podstawie sprawozdań finansowych spółek Wartości wskaźników oceniających wartość akcji, do której użyto cen z 15 marca 2012 r.( w przypadku Zelmera są zbliżone do ceny z wezwania – Bosch oferował 40 zł za 1 akcje) pokazują dyskonto wycen.

  • Amica aby osiągnąć poziom wskaźników Zelmera powinna urosnąć ponad 40 procent, nawet do około 100 zł za akcję.
  • Należy jednak pamiętać, że konkurent ma większy udział sprzedaży drobnego sprzętu AGD i osiąga obecnie wyższe rentowności EBITDA i netto.
  • Mimo mniejszej wartości kapitałów własnych, wielkości sprzedaży czy poziomu rocznej EBITDA to Zelmer ma obecnie większą kapitalizację.

Amica przeważa od niedawna pod względem rentowności kapitałów własnych i aktywów. Duży udział zobowiązań handlowych w strukturze kapitału obcego obydwu firm powoduje dość niską relację długu netto do EBITDA (w przypadku Amiki w długu netto nie był brany pod uwagę factoring – przy jego uwzględnieniu wskaźnik ten wynosi 0,6).

  • Na tle innych firm o podobnej kapitalizacji notowanych na giełdzie jest to dobry wynik.
  • Spółka może wydać nawet 150-200 mln zł na akwizycje bez pogorszenia pozycji finansowej spółki.8.
  • Analiza techniczna Kurs akcji porusza się w mocnym trendzie wzrostowym i obecnie nie ma zagrożeń do odwrócenia tego trendu.

Pierwsze wsparcie wynika z ostatnich dołków na poziomie ok.62 zł, natomiast linia trendu wzrostowego obecnie znajduje się w okolicy 55 zł. Poziomy ponad 70 zł były jeszcze w 2009 r. nie do pomyślenia dla ówczesnych akcjonariuszy. Wtedy to kurs akcji wynosił nawet 3 zł w lokalnym dołku. Źródło: 9. Podsumowanie raportu i wnioski Sprzedaż dwóch fabryk Samsungowi w 2009 roku wyszła Amice na dobre, co pokazują wyniki finansowe i kurs akcji. Pozwoliło to zmniejszyć poziom zadłużenia a zlecanie produkcji fabrykom z Chin czy Turcji skutkuje osiąganiem większej rentowności.

  1. Rozbudowa zakładu we Wronkach zwiększająca moce produkcyjne sprzętu grzejnego, działania zmierzające do zwiększenia sprzedaży eksportowej w Rosji i na Ukrainie oraz utrzymująca się wzrostowa dynamika sprzedaży sprzętu AGD w Polsce mimo spowolnienia gospodarczego w 2012 r.
  2. Pozwala oczekiwać wzrostu przychodów w kolejnych okresach.

Wygenerowana w ostatnich kwartałach gotówka ma zostać wykorzystana do rozwoju sieci sprzedaży w Rosji oraz wejścia na rynek ukraiński, francuski i włoski. Szczególnie wzrost aktywności na atrakcyjnym, wysoko marżowym wschodnim rynku jest szansą dla spółki.

Z kolei największym czynnikiem ryzyka wpływającym na wyniki finansowe prócz ogólnego popytu na produkty spółki jest kurs polskiej złotówki. Rozpoczęcie znacznego importu rozliczanego m.in. w chińskim juanie oraz zwiększający się udział eksportu zwiększa znaczenie kształtowanie się kursów walutowych. Jednak spółka efektywnie stosuje hedging ryzyka kursowego, przez co minimalizując je.

Analiza porównawcza wykazała m.in. niższe rentowności badanej spółki na tle Zelmera. Jednakże aby poziom wskaźników rynkowych Amiki osiągnął wartości podobne do Zelmera kurs akcji powinien wzrosnąć o ok.40%. Dobre perspektywy dla akcji Amiki potwierdza również analiza techniczna wykazująca trend wzrostowy.

  • Rafał Irzyński
  • Analityk SII

Autorzy niniejszej opinii nie są powiązani w żaden sposób z Emitentem. Inwestor powinien mieć na uwadze, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy SII nie świadczyło i nie świadczy obecnie usług z zakresu relacji inwestorskich spółce Amica Wronki S.A. Stowarzyszenie nie wyklucza jednak w przyszłości złożenia oferty świadczenia podobnych usług spółce lub innym spółkom wymienionym w niniejszym raporcie.

  1. Treść powyższej analizy jest tylko i wyłącznie wyrazem osobistych poglądów jej autorów i nie stanowi rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r.
  2. W sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz.U.
See also:  Dlaczego Zebry Nie Maj WrzodóW

z 2005 r. nr 206, poz.1715). Zgodnie z powyższym Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych oraz autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie niniejszych komentarzy i analiz. : Amica: jeden z największych producentów sprzętu AGD w Europie

Kto produkuje lodówki Toshiba?

Toshiba wprowadza na rynek nowe lodówki – to modele French Door (GR-RF532WE-PGJ i GR-RF532WE-PMJ) oraz Multi Door (GR-RF646WE-PMS i GR-RF646WE-PGS). Firma Toshiba raczej nikomu w Polsce nie kojarzy się z produktami AGD – może z wyjątkiem klimatyzatorów.

Japoński koncern przeszedł ostatnio sporą reorganizację. Dział firmy odpowiedzialny za produkcje AGD przekazał swoje know-how chińskiemu gigantowi Midea. AGD Toshiba jest w większości produkowane przez firmę Midea, a na rynkach Europy środkowo-wschodniej jej wyłącznym dystrybutorem została firma Union Distribution z siedzibą w Pradze.

Niezła mieszanka, prawda? Produkty pod logo Toshiba mają być tym, co Midea ma w swojej ofercie najlepszego. Nie inaczej jest w przypadku nowych lodówek French Door ( Toshiba GR-RF532WE-PGJ i Toshiba GR-RF532WE-PMJ ) oraz Multi Door ( Toshiba GR-RF646WE-PMS i Toshiba GR-RF646WE-PGS ).

Co lepsze indukcja czy czajnik elektryczny?

Czajnik na indukcję czy elektryczny – które rozwiązanie sprawdzi się lepiej? Czajnik indukcyjny to rozwiązanie przeznaczone do nowoczesnej kuchni wyposażonej w płytę indukcyjną (większość modeli jest odpowiednia również dla kuchenki gazowej czy elektrycznej).

  • Z tego względu wykonany jest metalu (stali nierdzewnej lub emaliowanego/nieemaliowanego żelaza), który reaguje na magnes.
  • W momencie zetknięcia z włączoną płytą indukcyjną – dno i zawartość czajnika ulegają stopniowemu podgrzaniu.
  • Bezprzewodowy czajnik elektryczny nie zajmuje miejsca na kuchence lecz na blacie.

Urządzenie składa się z dwóch elementów: dzbanka wyposażonego w grzałkę oraz podstawki zasilającej, którą podłącza się do prądu. Brak kabla zasilającego przy dzbanku pozwala na swobodne nim manewrowanie – bez ograniczeń wynikających z długości przewodu.

O ile umieszczenie czajnika indukcyjnego na płycie indukcyjnej oszczędza nieco miejsca na kuchennym blacie – jednocześnie „wyłącza z użytku” jeden palnik, co może okazać się problematyczne, gdy na przykład gotujesz dwudaniowy obiad dla całej rodziny. Dylemat pod tytułem: czajnik indukcyjny czy elektryczny może rozwiązać kwestia pojemności i dodatkowych funkcji, które powinny zostać dobre do indywidualnych potrzeb.

Jeśli mieszkasz sam – wybierz czajnik elektryczny o pojemności 1 litra. W takim urządzeniu szybko i niedrogo zagotujesz wystarczającą ilość wody. Najmniejsze czajniki indukcyjne to te o pojemności 1,5 litra, co jest dużo wygodniejszym rozwiązaniem, gdy zagotowujesz wodę dla całej rodziny. Zarówno czajnik elektryczny, jak i indukcyjny posiadają odpowiednie zabezpieczenia, które chronią przed oparzeniem wrzątkiem czy parą wodną. Większość dostępnych w sklepach czajników elektrycznych posiada czujnik chroniący urządzenie przed uruchomieniem w sytuacji, w której nie ma w nim wystarczającej ilości wody.

  1. Niektóre dostępne w sklepach modele uniemożliwiają otwarcie pokrywki podczas gotowania wody – co jest dobrym rozwiązaniem w przypadku rodzin z małymi dziećmi.
  2. Wśród czajników indukcyjnych wyróżniamy czajniki indukcyjne z gwizdkiem zdejmowanym oraz czajniki indukcyjne z gwizdkiem podnoszonym na zawiasach.

To drugie rozwiązanie jest bardziej wygodne i bezpieczne, gdyż zmniejsza ryzyko poparzenia parą wodną wydobywającą się z naczynia. Co więcej – rączka w czajnikach na indukcję nie ulega nagrzewaniu (nie istnieje ryzyko poparzenia lub stopienia uchwytu).

Czajnik, będąc nieodłączną częścią wyposażenia Twojej kuchni – zawsze pozostaje na widoku. Dlatego warto zwrócić uwagę na kolorystykę, design i materiały, z których został wykonany. Nowoczesne czajniki elektryczne mogą być wykonane zarówno z tworzywa sztucznego, jak i ze stali, szkła czy ceramiki. W przypadku czajników indukcyjnych wybór nie jest aż tak szeroki.

Tego rodzaju sprzęt wykonany jest ze stali nierdzewnej lub żelaza, niekiedy pokrytego elegancką emalią. Zarówno czajniki elektryczne, jak i indukcyjne dostępne są w wielu wersjach kolorystycznychi stylistycznych. Niezależnie od tego, czy jesteś wielbicielem stylu skandynawskiego, minimalizmu czy retro – z pewnością wybierzesz coś dla siebie. Które rozwiązanie jest tańsze: czajnik elektryczny czy indukcyjny? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bo wszystko zależy od modelu, na jaki ostatecznie się zdecydujesz. Ceny czajników elektrycznych i na indukcję są mniej więcej wyrównane i wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

  1. Tak duża rozpiętość cenowa wynika z dużego zróżnicowania poszczególnych urządzeń: im więcej funkcji, tym wyższa cena.
  2. Więcej również zapłacisz za oryginalny design czy nietypową kolorystykę.
  3. Gdy zastanawiasz się nad wyborem: czajnik indukcyjny czy elektryczny, na pewno zwrócisz uwagę na koszty eksploatacji,

Pobór energii w przypadku obydwu urządzeń jest bardzo porównywalny. Natomiast jeśli zależy Ci na krótkim czasie podgrzewania wody – lepszym rozwiązaniem będzie czajnik elektryczny, szczególnie ten o odpowiednio dużej mocy. Do dobrych praktyk należy wlewanie do czajnika tylko takiej ilości wody, jaka jest Ci w danym momencie potrzebna.

  1. W ten sposób nie tylko skrócisz czas gotowania, ale i samo urządzenie zużyje mniej energii.
  2. Ekologicznie i oszczędnie! Jaki czajnik będzie dla Ciebie optymalny? Taki, który jest dopasowany do Twoich potrzeb – zarówno pod względem wielkości, funkcjonalności, jak i estetyki.
  3. Jeżeli preferujesz gotowanie na indukcji i pragniesz zaoszczędzić nieco miejsca na kuchennym blacie, postaw na czajnik indukcyjny.

Gdy do Twoich priorytetów należą szybkość gotowania wody i dodatkowe funkcje, wybierz bezprzewodowy czajnik elektryczny. Pamiętaj, że czajnik to urządzenie, które powinno służyć Ci przez długie lata. Wybierając model dla siebie – weź pod uwagę wszystkie za i przeciw.

Czy czajniki ze stali nierdzewnej są zdrowe?

Czy czajniki ze stali nierdzewnej są zdrowe? – Zdrowy czajnik na gaz — czy możliwe jest gotowanie wody na kuchence gazowej bez uszczerbku na zdrowiu? Oczywiście, że tak! Wykonane z najwyższej jakości stali nierdzewnej czajniki są bezpieczne dla Twojego organizmu.

  • Podczas gotowania wody stal nierdzewna nie wchodzi w żadne niebezpieczne reakcje chemiczne, a woda jest pozbawiona szkodliwych substancji.
  • Stal szlachetną poddaje się testom, zanim zostanie ona użyta do produkcji urządzeń AGD.
  • Nic więc dziwnego, że jest tak chętnie używanym surowcem do wytwarzania profesjonalnego sprzętu gastronomicznego.

Wybierając czajnik wykonany ze stali nierdzewnej, stawiaj na sprzęt pochodzący od renomowanych producentów. Dobrej jakości czajnik ze stali nierdzewnej powinien mieć grube dno, zabezpieczające go przed przegrzaniem (dotyczy to zarówno urządzeń na płytę indukcyjną, jak i tych na gaz oraz modeli elektrycznych), a także ergonomiczny uchwyt, który nie będzie nagrzewać się pod wpływem wysokiej temperatury.

Kupując czajnik ze stali nierdzewnej, zwróć uwagę, czy wybrany model nadaje się do mycia w zmywarce – oszczędzisz w ten sposób czas i z łatwością usuniesz zbierający się kamień, wpływający negatywnie na smak wody i pozostawiając w ustach lekko metaliczny posmak. Niewątpliwą zaletą czajników wykonanych ze stali nierdzewnej jest ich ogromny wybór kolorystyczny i stylistyczny, dzięki czemu z łatwością dopasujesz urządzenie do wystroju kuchni.

Producenci oferują zarówno czajniki w stylu retro, jak i te o bardziej modernistycznym wyglądzie. Dobry czajnik ze stali nierdzewnej nie należy najtańszych, ale z pewnością będzie służyć latami.

Co tańsze indukcja czy czajnik elektryczny?

Na co warto zwracać uwagę podczas zakupu czajnika? – Kupując czajnik, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na indywidualne preferencje oraz potrzeby. Jeśli dajmy na to, nie posiadasz wystarczającej ilości gniazdek elektrycznych w kuchni, ciągłe podpinanie czajnika elektrycznego może okazać się dla Ciebie wyjątkowo skomplikowane.

W takiej sytuacji zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zakup czajnika indukcyjnego. Duże znaczenie podczas wyboru czajnika ma również cena urządzenia. Szacuje się, że czajniki elektryczne są na ogół tańsze niż ich indukcyjne zamienniki. Jeśli zatem zastanawiasz się nad tym, czy wybrać czajnik na indukcję, czy elektryczny, mamy nadzieję, że ten tekst rozwiał Twoje wątpliwości.

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Jakiej kawy nie używać do ekspresu ciśnieniowego?

7. Jaka kawa nie nadaje się do ekspresu ciśnieniowego Philips? – Na koniec warto zaznaczyć, jakiej kawy nie należy stosować do ekspresu ciśnieniowego. Jasno palone ziarna mogą dać mocno kwaśny i bardziej płaski smak, bo niższa temperatura wody w ekspresie nie pozwala wydobyć zawartych w nich aromatów i olejków.

Z jakiego ekspresu wychodzi najlepsza kawa?

3. Siemens EQ.6 Plus S700 TE657319RW – Ten egzemplarz jest wyposażony w inteligentny system senso Flow, regulujący temperaturę podczas parzenia. Wiedziałeś, że idealna temperatura dla parzenia espresso to przedział pomiędzy 90 a 95 stopni Celsjusza? Wtedy wydobywa się najgłębszy aromat Zależy Ci na długoterminowej inwestycji? Ten ekspres sprawdzi się świetnie, bo posiada ceramiczny młynek, który praktycznie się nie zużywa. A jeżeli zależy Ci na czasie, ten model posiada funkcję parzenia dwóch porcji jednocześnie, niezależnie od tego czy macie ochotę na dwa espresso, czy na dwa latte z aksamitną pianką.

  • Dla tych, którzy potrzebują ekstra mocnej dawki mocy, Siemens przygotuje właśnie taką kawę bez goryczy dzięki funkcji aroma Double Shot.
  • Minimalna ilość wody, maksymalna ilość aromatu.
  • Dobór indywidualnych parametrów to dodatkowy plus, tak samo jak funkcja czyszczenia układu spieniania mleka za pomocą pary.

Ekspres wyłącza zasilanie po ustawionym czasie i automatycznie uruchamia odwadnianie, oszczędzając Twój czas i pieniądze. Jeśli chcesz zainwestować w wypasiony ekspres „długoterminowo” i masz całkiem pokaźny budżet to EQ.6 Plus S700 będzie najlepszym ekspresem do kawy dla Ciebie,

  • Typ Ekspresu: Automatyczny
  • Ciśnienie: 19 Barów
  • Moc 1500 W
  • Dostępne napoje: Espresso, Espresso Macchiato, Flat White, Gorąca woda, Kawa z mlekiem, Latte Macchiato, Spienione mleko, Americano, Cappuccino, Cortado
  • Rodzaj Kawy: Mielona, Ziarnista
  • Wbudowany Młynek: Tak
  • Typ Młynka: Ceramiczny
  • Zbiornik na Wodę Pojemność: 1.7 Litra

Zalety

  • Idealna temperatura parzenia dzięki systemowi SensoFlow
  • Dwie kawy espresso lub mleczne naraz
  • Ceramiczny młynek (Większa trwałość)
  • Wyjmowana jednostka zaparzania
  • Automatyczne wyłączanie i oszczędzanie energii
  • Automatyczne czyszczenie układu mlecznego
  • Możliwość dopasowania wielkości napoju do własnych preferencji
  • Ekstra mocna kawa bez goryczy dzięki systemowi aromaDouble Shot
  • Automatyczne odkamienianie i płukanie

Wady

  • Wysoka cena
  • Niewielka taca ociekowa (może być problemem jeśli ekspres przeznaczony jest do biura)

Jak czyścić ekspres do kawy Smeg?

FAQ AUTOMATYCZNY EKSPRES DO KAWY | Smeg.pl Ekspresy automatyczne to urządzenia, które samodzielnie wykonują cały proces przygotowania kawy, od zmielenia świeżych ziaren, po zaparzanie i dozowanie samego napoju. Ekspresy automatyczne do kawy Smeg są przeznaczone do użytku domowego i charakteryzują się niepowtarzalnym wzornictwem, niewielkimi rozmiarami i wyjątkową łatwością obsługi.

Podobnie jak inne ekspresy z tej kategorii, wyposażone są w młynek do kawy, który zapewnia wyjątkowe doznania związane z kawą parzoną ze świeżo zmielonych ziaren. Należy używać wyłącznie całych ziaren kawy. Ekspres nie jest przeznaczony do kawy mielonej. Oba modele – BCC01 i BCC02 – różnią się oferowanymi funkcjami.

Model BCC01 jest przeznaczony dla miłośników kawy i oferuje siedem różnych napojów (Ristretto, Espresso, Kawa, Gorąca woda, Ristretto Light, Espresso Light, Caffe Lungo, Americano). Natomiast model BCC02 posiada również dyszę parową do przygotowywania napojów na bazie spienionego mleka.

Chcąc zaparzyć dobrą kawę należy wybrać wysokiej jakości mieszankę ziaren, użyć świeżej, czystej wody i upewnić się, że wszystkie elementy ekspresu automatycznego są właściwie wyczyszczone. Po otwarciu opakowania ziarna kawy należy przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, który nie powinien być przezroczysty, ponieważ wystawione na działanie światła mogłyby zmienić swój smak i aromat.

Z tego samego powodu zaleca się przechowywanie ziaren kawy w chłodnym, suchym miejscu, z dala od źródeł ciepła, takim jak szafka kuchenna czy szuflada. Pojemnik na kawę ziarnistą w ekspresie automatycznym nadaje się do przechowywania ziaren przez kilka dni w miejscu z dala od światła, a zamknięcie zapewniające utrzymanie świeżości pomaga zachować ich smak i aromat.

  • Po włączeniu urządzenia wystarczy wybrać żądany napój, naciskając odpowiedni przycisk.
  • Wszystkie zaprogramowane funkcje są dostępne za pomocą jednego dotknięcia – po naciśnięciu, urządzenie automatycznie dozuje żądany napój.
  • Aby uzyskać filiżankę kawy o wyższej temperaturze, zaleca się wstępne podgrzanie filiżanki.

Filiżanki pełnią ważną rolę i w zależności od materiału, z którego są wykonane, mogą lepiej lub gorzej dystrybuować ciepło. Podgrzanie filiżanki za pomocą funkcji Gorąca woda, pozwoli na osiągnięcie wyższej temperatury, aby cieszyć się cieplejszą kawą.

Onsystencja kawy zależy w znacznym stopniu od użytej mieszanki ziaren. Użyj mieszanki dobrej jakości i upewnij się, że pokrętło regulacji stopnia zmielenia jest ustawione na drobny poziom. Więcej informacji na ten temat znajduje się w instrukcji obsługi. Do uzyskania właściwej pianki zalecamy stosowanie pełnotłustego lub półtłustego mleka krowiego w temperaturze około 5°C.

Mleko krowie zapewni najlepsze efekty. Niemniej jednak możliwe jest stosowanie mleka roślinnego, takiego jak mleko sojowe, ryżowe lub migdałowe. W takim przypadku pianka będzie się różnić w zależności od zawartości białka i tłuszczu w każdym z nich. Rezultaty spieniania zależą nie tylko od rodzaju użytego mleka, ale także od tego, jak użytkownik porusza dyszą parową podczas całej procedury.

  1. Modele BCC01 i BCC02 są dostarczane wraz z kablem zasilającym, paskiem do pomiaru twardości wody i szczoteczką do czyszczenia.
  2. Model BCC02 zawiera również specjalną igłę do czyszczenia dyszy parowej.
  3. Po podłączeniu kabla nalej świeżą wodę do zbiornika i wsyp ziarna kawy do pojemnika młynka w ekspresie.

Naciśnij przycisk ON/OFF: rozpocznie się faza nagrzewania maszyny, po której nastąpi cykl przepłukania obwodów wewnętrznych. Po zakończeniu cyklu maszyna jest gotowa do użycia. Aby przygotować napój, wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk. Wszystkie zaprogramowane funkcje są dostępne za pomocą jednego dotknięcia – po naciśnięciu, urządzenie automatycznie przygotowuje żądany napój.

Przy pierwszym użyciu zaleca się przepłukanie demontowalnych elementów ciepłą wodą i przygotowanie co najmniej jednej kawy, aby „przeparzyć” wszystkie wewnętrzne obwody. Tak, oba modele – BCC01 i BCC02 – posiadają pokrętło umożliwiające regulację stopnia mielenia. Należy obrócić pokrętło w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby uzyskać drobniejsze mielenie, a tym samym bardziej intensywną kawę.

Dla uzyskania mniej intensywnej kawy, należy obrócić pokrętło zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby uzyskać grubsze mielenie. Stopień mielenia należy wyregulować podczas pracy urządzenia lub przy pierwszym użyciu, gdy pojemnik na ziarna jest całkowicie pusty.

Zaleca się ustawienie grubszego mielenia przy pierwszym użyciu urządzenia, a następnie ustawienie drobniejszego mielenia lub dostosowanie go do własnych upodobań lub w zależności od użytej mieszanki kawy. Aby zapobiec uszkodzeniu jednostki mielącej, zaleca się obracanie pokrętłem, gdy maszyna jest w fazie mielenia.

Zaleca się stosowanie świeżej, czystej wody. Ekspres jest fabrycznie ustawiony na poziom „twardej wody”, ale można go ustawić tak, aby odpowiadał charakterystyce używanej sieci wodociągowej. Jeśli twardość wody nie jest znana, należy użyć dostarczonego paska testowego, postępując zgodnie z instrukcjami podanymi w broszurze.

  1. W przypadku szczególnie twardej wody zaleca się stosowanie filtra zmiękczającego wodę firmy Smeg (KOD: 1ECWF01 – wyposażenie opcjonalne, nie dostarczana z urządzeniem), aby zachować jak najlepszy smak i aromat.
  2. Zaleca się wymianę wody przynajmniej raz dziennie.
  3. Używanie świeżej, czystej wody jest podstawą uzyskania dobrej kawy.
See also:  Dlaczego Nie Mog Zainstalować Aplikacji Ze Sklepu Play

Tak, możliwe jest ustawienie i zapisanie ilości wody użytej do każdego rodzaju napoju. Tak, istnieje możliwość regulacji wysokości dyszy wylewki w zależności od użytego kubka. W przypadku bardzo wysokich filiżanek istnieje również możliwość wyjęcia tacki ociekowej.

  1. Tak, model BCC02 umożliwia przygotowywanie napojów z podgrzanego/spienionego mleka dzięki zintegrowanej dyszy parowej.
  2. Dyszę pary można lekko przesunąć na zewnątrz, aby ułatwić ustawienie dzbanka do spieniania.
  3. Efekt końcowy pianki może się różnić w zależności od tego, jak użytkownik porusza dyszą pary podczas procesu.

W takim przypadku zaleca się sprawdzić czy grupa zaparzająca jest odpowiednio włożona i czysta. Jeżeli to nie pomoże, prosimy o kontakt z serwisem. Po każdym użyciu należy wyczyścić zewnętrzne powierzchnie urządzenia miękką, zwilżoną ściereczką. Ekspres przeprowadzi również cykl samooczyszczania po włączeniu i po wyłączeniu, jeśli zrobił co najmniej jeden napój.

  • W celu zagwarantowania prawidłowej pracy urządzenia, a także zapewnienia optymalnej jakości wydawanych napojów, zaleca się wykonanie kilku prostych czynności związanych z codziennym czyszczeniem.
  • Zaleca się czyszczenie wewnątrz i na zewnątrz tacy ociekowej oraz zbiornika na wodę neutralnym płynem do mycia naczyń pod bieżącą wodą, a nie w zmywarce.

Zaleca się również regularne mycie zbiornika na wodę, ponieważ wszelkie pozostałości kamienia mogą zakłócić prawidłowe działanie produktu. Aby wyczyścić pojemnik na ziarna i usunąć stare ziarna lub inne pozostałości, należy użyć dołączonej szczoteczki.

  1. Urządzenie wskaże, kiedy należy opróżnić i wyczyścić pojemnik na fusy (czynność należy wykonać przy włączonym urządzeniu).
  2. Alarm poinformuje również konsumenta, kiedy zalecane jest czyszczenie jednostki zaparzającej, aby zawsze zapewnić najlepszą kawę.
  3. Jednostkę zaparzającą należy myć wyłącznie pod bieżącą wodą, nigdy w zmywarce.

W przypadku modelu BCC02 po każdym użyciu funkcji pary zalecany jest cykl płukania ręcznego. Za pomocą dołączonej igły czyszczącej należy dokładnie oczyścić dyszę pary i jej otwór z wszelkich osadów. Urządzenie wykonuje również automatyczny cykl płukania po wydaniu napoju mlecznego.

Nie. Woda mineralna, podobnie jak woda z kranu, zawiera różne ilości soli wapnia i magnezu, które przyczyniają się do powstawania kamienia. Jeśli używasz wody butelkowanej, przeczytaj uważnie wartości na etykiecie i użyj odpowiedniego paska testowego dostarczonego z urządzeniem, aby prawidłowo ustawić wartość twardości wody.

Specjalny alarm poinformuje Cię, kiedy zalecany jest cykl odwapniania. Ustaw urządzenie na rzeczywistą wartość twardości używanej wody, aby zapewnić, że nie będzie to wykonywane zbyt często. Upewnij się, że dodano wystarczającą ilość roztworu odkamieniającego, aby umożliwić zakończenie całego cyklu.

Jakie mleko do spieniania w ekspresie do kawy?

Jakie mleko roślinne do kawy wybrać? Ranking najlepszych mlek roślinnych – Decydując się na dodatek mleka roślinnego do naszej, szukamy napoju, który ma neutralny smak, sporą dawkę witamin oraz jest dobrym źródłem wapnia i zdrowych tłuszczów roślinnych.

  • Smak napoju powinien jak najmniej zaburzać nasze aromatyczne Cappuccino czy Latte.
  • Bariści polecają zazwyczaj mleko owsiane lub sojowe.
  • Jeżeli zależy nam na przygotowaniu napojów ze spienionym mlekiem, np.
  • Caffe Latte, odpowiednie mleko roślinne powinno być oznaczone podpisem Barista,
  • Takie rodzaje napojów są bogatsze w białko lub tłuszcz, dzięki czemu uzyskamy z nich gęstą i aksamitną piankę.

Jaki napój doskonale nadaje się do połączenia z kawą? Przedstawiamy kilka propozycji.

Czy da się spienić mleko bez spieniacza?

Mikser lub blender – Spienianie mleka blenderem lub mikserem to równie sprawdzone sposoby. Mleko należy podgrzać do temperatury 65°C, a następnie ustawić blender czy mikser na niewielkie obroty. Cały proces przypomina ubijanie białek jajek na pianę, Po krótkiej chwili spienione mleko jest gotowe.

Jakie są polskie firmy AGD?

Piątek, 22 stycznia 2016 | Gospodarka Artykuły Eksport sprzętu tego typu produkowanego w kraju odpowiada za około 9,3% wartości całego polskiego eksportu – wynika z danych GUS. Jak podaje CECED Polska – zrzeszenie producentów AGD – za granicę trafia ponad 85% urządzeń powstających w Polsce.

Wartość sprzedaży zagranicznej w 2013 r. wyniosła 3,398 mld euro. Wśród największych firm produkujących sprzęt AGD w naszym kraju dominują te z zagranicznym kapitałem, m.in. Indesit, Electrolux, BSH, Whirlpool czy Samsung. Najwięksi polscy producenci AGD to Amica, MPM czy Ciarko. Zainteresowanie zagranicznego kapitału produkcją w Polsce wynika z niskich kosztów pracy.

Jednak sukcesy rodzimych firm typu Amica pokazują, że ważny jest także sprawny model biznesowy, pomysł i duży rynek wewnętrzny.

Kto jest producentem firmy Kernau?

Kernau to polska marka posiadająca wieloletnie doświadczenie na rynku i oferująca nowoczesny sprzęt AGD i RTV. W jej ofercie znajdują się urządzenia projektowane z myślą o funkcjonalności, nowoczesnym wyglądzie i wygodzie użytkowania. Marka Kernau dba również o środowisko naturalne, dostarczając na rynek sprzęty cechujące się niskim zużyciem wody i energii elektrycznej. Sortuj wg

Popularność Cena: od najniższej Cena: od najwyższej Nazwa: A-Z Nazwa: Z-A

Klasa efektywności energetycznej Klasy efektywności energetycznej Poziom hałasu (dB) 65 Pojemność wsadu suszarki (kg) 8 Pompa ciepła Tak Rodzaj sterowania Elektroniczne

2549.00 zł Najniższa cena z ostatnich 30dni przed wprowadzeniem obniżki Cena regularna (poza okresami promocyjnymi) 2549.00 zł Produkt dostępny w magazynie

Klasa efektywności energetycznej Szerokość (mm) 448 Liczba programów 6 Pojemność (kpl.) 10 1/2 załadunku Tak

Produkt dostępny w magazynie

Typ filtra EPA 11 Opis produktu Chroni przed unoszącymi się w trakcie odkurzania wirusami, bakteriami, roztoczami, zarodnikami grzybów, dymem tytoniowym, sadzą

Produkt dostępny w magazynie

Typ filtra Filtr węglowy, Okrągły

Produkt dostępny w magazynie

Klasa efektywności energetycznej Pojemność wsadu pralki (kg) 9 Maksymalna prędkość wirowania (obr/min) 1400 Poziom hałasu (dB) 75 Zużycie energii na 100 cykli (kWh) 57

Klasa efektywności energetycznej Poziom hałasu (dB) 42 Wysokość (mm) 1520 Pojemność całkowita netto (l) 221 NoFrost Tak

Produkt dostępny w magazynie

Typ filtra EPA 12 Opis produktu Filtr chroni Ciebie i pozostałych domowników przed unoszącymi się w trakcie odkurzania wirusami, bakteriami, roztoczami, zarodnikami grzybów, dymem tytoniowym, sadzą

Produkt dostępny w magazynie

Pojemność worka (l) 2.5 Ilość sztuk w opakowaniu 4 Opis produktu Worki do odkurzacza marki Kernau wykonane z mikrowłókniny zbierają wszystkie zanieczyszczenia zasysane podczas odkurzania i nie pozwalają im się przedostać na zewnątrz.

Produkt dostępny w magazynie

Klasa efektywności energetycznej Klasy efektywności energetycznej Pojemność wsadu pralki (kg) 6 Maksymalna prędkość wirowania (obr/min) 1000 Poziom hałasu (dB) 76 Zużycie energii na 100 cykli (kWh) 65

Produkt dostępny w magazynie

Klasa efektywności energetycznej Szerokość (mm) 598 Roczne zużycie energii (kWh/rok) 66 Ilość prędkości 4 Typ oświetlenia Led

Produkt dostępny w magazynie

Klasa efektywności energetycznej Szerokość (mm) 598 Liczba programów 4 Pojemność (kpl.) 12 1/2 załadunku Tak

Produkt dostępny w magazynie

Kolor Czarny matowy Szerokość (mm) 440 Ilość pól grzewczych 3 Rodzaj rusztu Emaliowany stalowy Zapalarka gazu Tak

Produkt dostępny w magazynie

Klasa efektywności energetycznej Szerokość (mm) 1300 Pojemność całkowita netto (l) 371 Zdolność zamrażania (kg/24h) 18 NoFrost Nie

Produkt dostępny w magazynie

Moc (W) 2150 Element grzejny Grzałka płaska Pojemność czajnika (l) 1.7 Filtr antywapienny Tak Regulacja temperatury Nie

Produkt dostępny w magazynie

Klasa efektywności energetycznej Pojemność wsadu pralki (kg) 6 Maksymalna prędkość wirowania (obr/min) 1000 Poziom hałasu (dB) 76 Zużycie energii na 100 cykli (kWh) 65

1329.00 zł Najniższa cena z ostatnich 30dni przed wprowadzeniem obniżki Cena regularna (poza okresami promocyjnymi) 1329.00 zł Produkt dostępny w magazynie

Typ filtra Filtr węglowy, Kasetowy

Produkt dostępny w magazynie

Wysokość (mm) 376 Pojemność kuchenki (l) 20 Ilość poziomów mocy 5 Grill Tak Moc mikrofali (W) 700

Produkt dostępny w magazynie

Pojemność kuchenki (l) 20 Ilość poziomów mocy 5

Produkt dostępny w magazynie

Pojemność kuchenki (l) 20 Ilość poziomów mocy 5

Produkt dostępny w magazynie

Typ odkurzacza 2w1 Moc (W) 300 Ilość poziomów mocy 3 Czas pracy (min) 70 Pojemność zbiornika na kurz (l) 0.5

Produkt dostępny w magazynie Sortuj wg

Popularność Cena: od najniższej Cena: od najwyższej Nazwa: A-Z Nazwa: Z-A

Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Kernau to polska marka produkująca urządzenia AGD, cechujące się niezawodnością, funkcjonalnością i atrakcyjnym wyglądem. Wszystkie dostarczane przez nią produkty wyposażone są w innowacyjne funkcje, które pozwalają zaoszczędzić czas i przyspieszyć wykonywanie kuchennych czynności.

Polska marka Kernau to polska marka należąca do rodzinnego przedsiębiorstwa – Galicji Tomaszek, która działa w branży AGD od 25 lat. Firma jako pierwsza w swojej branży wprowadziła na rynek własną markę urządzeń AGD – Neto. Jednak w 2009 roku podjęto decyzję o rebrandingu i tak powstała marka Kernau, której siedziba główna znajduje się w Łańcucie.

Kernau oferuje swoim klientom przede wszystkim sprzęty AGD do kuchni: lodówki, zamrażarki, płyty grzewcze, kuchnie wolnostojące, piekarniki, zmywarki, kuchenki mikrofalowe, okapy, czajniki elektryczne i blendery. W ofercie znalazła się również armatura kuchenna (zlewozmywaki i baterie), a także pralki, suszarki do ubrań i telewizory.

Gdzie produkuje się sprzęt AGD w Polsce?

Sektor AGD Sektor AGD

  • Pomoc dla inwestorów: Centrum Inwestycjie-mail:
  • Sektor w liczbach
  • Wartość produkcji sprzedanej: 23 mld PLN (wzrost o 14,1% r/r) (2020).
  • Udział w eksporcie całej polskiej gospodarki: 2,53%,
  • Liczba zatrudnionych: 31 tys. osób,
  • Liczba firm w sektorze: 40 firm (produkcja sprzętów gospodarstwa domowego, firmy zatrudniające 50 i więcej osób).
  • Średnia pensja w sektorze: 5 600 PLN brutto (średnia krajowa w sektorze przemysłowym w 2020 r.: 5 432,23 PLN).
  • Produkcja roczna: 30 mln sztuk urządzeń AGD (2020).
  • Udział polskiej produkcji sprzętu AGD w UE: 35% (2020).
  • Wartość eksportu: 24,42 mld PLN (wzrost o 14,1% r/r).
  • Przemysł AGD inwestuje w Polsce każdego roku > 1 mld PLN,
  1. Mocne strony polskiego sektora AGD
  • Wieloletnie tradycje w produkcji sprzętu gospodarstwa domowego.
  • Dostępność wykwalifikowanej, doświadczonej kadry pracowniczej.
  • Bogata sieć poddostawców, kooperantów.
  • Obecność kluczowych, międzynarodowych korporacji z sektora wraz z bogatym zapleczem technologicznym.
  • Znakomite położenie geograficzne Polski z łatwym dostępem do rynków zagranicznych Unii Europejskiej, jak i państw Europy Wschodniej.
  • Utrzymująca się wysoka chłonność rynku wewnętrznego.
  • Wzrost popytu na rynku mieszkaniowym.
  • Atrakcyjny system wsparcia oferowany zagranicznym inwestorom.

Produkcja artykułów gospodarstwa domowego (AGD) w Polsce ma wieloletnią tradycję. Do znanych fabryk, które powstały po II Wojnie Światowej, zaliczyć można m.in.: Zakłady Sprzętu Grzejnego Wromet we Wronkach (dzisiejsza Amica Wronki S.A.) oraz Wrocławskie Zakłady Metalurgiczne.

Od lat 60-tych prężnie rozwijał się również Wrozamet (obecnie BSH), Zakłady Metalowe Zakrzów (późniejszy Polar, dziś Whirlpool Polska S.A.) oraz Zelmer (obecnie w grupie BSH).Od początku okresu transformacji systemowej sektor przyciągał licznych inwestorów branżowych, którzy na bazie istniejącej infrastruktury, wiedzy i kwalifikacji pracowników zbudowali niezwykle nowoczesny i konkurencyjny w skali międzynarodowej sektor przemysłu.Sektor osiąga przychody 7,2 mld euro, równowartość ponad 2,53 proc.

PKB Polski. W ostatnich latach nasz kraj stał się europejskim liderem pod względem produkcji AGD. Co druga pralka, zmywarka i suszarka do ubrań wyprodukowanych w Unii pochodzi z Polski. W roku 2020 w polskich fabrykach powstało 30 mln sztuk sprzętu AGD, to o 3 proc.

  1. Więcej niż w roku 2019.
  2. Wartość eksportu dużego AGD w 2020 r.
  3. Wyniosła prawie 21 mld PLN.
  4. Największy udział w produkcji mają pralki (30 proc.) i zmywarki (21 proc.).Branża bezpośrednio zatrudnia 31 tysięcy osób, przy czym 5 tysięcy to pracownicy R&D.
  5. Uwzględniając również poddostawców materiałów i usług wokół całego łańcucha życia produktu, łączne zatrudnienie sektora AGD przekracza 100 tysięcy osób.

Średnia pensja w sektorze w 2020 r. wynosiła 5 600 zł.Większość produkcji dużego sprzętu jest przeznaczona na eksport (85 proc. produkcji). W 2020 r. wartość eksportu dużego AGD w ujęciu ilościowym wyniosła około 22,7 mln sztuk. Najwięcej sprzętu trafiło do Niemiec (23 proc., wzrost o 4 proc.

  1. R/r), Francji (11 proc., spadek o 7 proc.
  2. R/r) i Wielkiej Brytanii (11 proc., wzrost o 3 proc. r/r).
  3. Amica, największy polski producent artykułów gospodarstwa domowego, sprzedaje ok.50% swojej produkcji na 40 rynkach zagranicznych.
  4. Drugi polski wiodący producent sprzętu AGD – Zelmer stał się w marcu 2013 r.

częścią koncernu BSH. Marka Zelmera, renomowanego producenta, m.in. odkurzaczy ma bardzo silną pozycję w krajach Europy Wschodniej. Lokalizacje firm z sektora AGD w Polsce W Polsce prowadzi obecnie działalność 35 fabryk sprzętu AGD. Regionalnie produkcja rozmieszczona jest w 5 województwach: dolnośląskim, łódzkim, wielkopolskim, podkarpackim i podlaskim. Dlaczego Smeg Jest Taki Drogi Swoje fabryki w Polsce ulokowały globalne firmy reprezentujące sektor AGD

  • BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH,
  • Electrolux,
  • Whirlpool,
  • LG,
  • Samsung Electronics,
  • Elica.
  • Case Studies
  • Agencja brała aktywny udział w obsłudze poniższych projektów inwestycyjnych zakończonych pozytywną decyzją inwestycyjną.

Koreański inwestor Samsung uruchomił w 2010 r. zakład we Wronkach specjalizujący się w produkcji lodówek i pralek. Fabryka o wielkości 37 000 m 2, należąca uprzednio do polskiego przedsiębiorstwa Amica, została zmodernizowana i rozbudowana. Obecnie zakład zatrudnia ponad 4 000 pracowników.

Szwedzki inwestor Electrolux uruchomił w 2006 r. fabrykę zmywarek w Żarowie. Na działce o powierzchni 21 hektarów stanął zakład o wielkości ponad 30 000 m2 i łącznej wartości inwestycji 22 mln euro, zatrudniający początkowo 145 osób. Od początku swojej obecności w Polsce łączna wartość inwestycji Electrolux wyniosła ponad 132 miliony euro.

– Związek Pracodawców AGD

Źródło: APPLiA Polska – AGD Raport 2020/2021, Koszty pracy w 2020 r. (GUS, 30.11.2021) : Sektor AGD

Kto jest właścicielem firmy Indesit?

2014-07-11 07:53 publikacja 2014-07-11 07:53 fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl Whirlpool ogłosił zakup większościowego pakietu udziałów we włoskim Indesicie. Największy na świecie producent sprzętu AGD zapłaci za nie ponad 750 mln euro. Jak informuje Reuters, dokładna cena jaką Whirlpool Corp zapłaci za Indesit Company SpA wyniesie 758 mln euro.60,4% akcji włoskiej firmy zakupionych przez Whirlpool przełoży się na 66,8 głosów na walnym zgromadzeniu. Bankier.pl Za jedną akcję Indesitu jego nowy właściciel zaoferował 11 euro, co oznaczało 4,5-procentową premię. Za przejęcie Whirlpool zamierza zapłacić gotówką oraz kredytem. Indesit Company posiada 16 zakładów produkcyjnych (we Włoszech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Rosji i Turcji) i zatrudnia 16 tysięcy osób.

Głównymi markami Grupy są Indesit, Hotpoint-Ariston i Scholtès. Chcesz inwestować? Najpierw warto zainwestować w wiedzę. Pobierz cykl Krzysztofa Kolanego Akademia Inwestowania II i zobacz jak to robić Główną siedzibą firmy Indesit w naszym kraju jest Łódź, gdzie mieści się zarząd oraz działy marketingu, sprzedaży, logistyki, controlingu.

Ponadto w Łodzi zostało umiejscowione Centrum Rozliczeniowo-Księgowe, które obsługuje takie kraje, jak: Czechy, Węgry, Wielka Brytania, czy Włochy. Łącznie w Indesit Company Polska pracuje około 3500 osób. Od 1993 r. w Polsce obecny jest także Whirlpool.