Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem

Dlaczego dekoder nie działa z telewizorem?

Brak obrazu w telewizorze – Jeśli problemem jest brak obrazu na ekranie telewizora lub jego obniżona jakość, tak samo jak jakość dźwięku, upewnij się, czy połączenia kablowe między urządzeniem a telewizorem są prawidłowe. Należy sprawdzić kabel HDMI lub SCART.

Jak zrobić aby telewizor włączał się z dekoderem?

Sterowanie dekoderem za pomocą pilota do telewizora

  • Wybierz w tekście, aby przejść do ekranu danych ustawień.
  • Modele z obsługą sterowania dekoderem mają opcję w — —,
  • Włączenie opcji w funkcji pozwala obsługiwać dekoder za pomocą pilota do telewizora.
  1. Naciśnij przycisk HOME, po czym wybierz — — — —,
  2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Czemu dekoder pokazuje brak sygnału?

Brak sygnału – opady śniegu, silny wiatr

  • Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.
    1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji). Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem
    2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu. Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.
    3. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
    4. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w naszym Salonie lub Punkcie serwisowym. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz: Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję, Inne możliwe przyczyny
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinien powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej

  • Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie i wybierz USTAWIENIA -> INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI Jeśli dwa kable antenowe są wkręcone do dekodera wybierz METODA KONFIGURACJA 1: DWIE ANTENY i wciśnij OK na pilocie. Jeśli do dekodera podłączony jest jeden kabel antenowy wybierz METODA KONFIGURACJA 2: JEDNA ANTENA i wciśnij OK na pilocie. Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:
    • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie. Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem

    DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK, Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 ( wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie. Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem

    Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną plansze dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1. Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem Dekoder wykona test konfiguracji. Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem Zapisz zmiany. Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem Poczekaj na pobranie listy kanałów. Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem

  • CANAL+ nie świadczy usług montażu i instalacji anteny. Jednak w wybranych Punktach znajdziesz polecanych przez nas instalatorów. Więcej informacji znajdziesz artykule.
Dlaczego Dekoder Nie Czy Się Z Telewizorem

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Przerwane połączenie dekodera z konwerterem (być może kabel został antenowy został uszkodzony).
  • Router znajduje się zbyt blisko dekodera – oddal router od dekodera.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Wkręcenie kabla antenowego do wejścia nr 2 zamiast 1 (w przypadku użytkowania tylko jednego kabla antenowego).
  • Kanał nadawany jest z satelity Astra – do odbioru kanałów od pozycji nr 650 wzwyż konieczna jest instalacja antenowa umożliwiająca odbiór sygnału z satelity Astra 19,2E (np. typu ZEZ lub Monoblock). Szczegóły odnajdziesz,

Sprawdź poziom i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat. W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz Trybik-> MIERNIK SYGNAŁU Poziom świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder. Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

  • Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.
    1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).
    2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu. Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.
    3. Jeśli poziom i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
    4. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w naszym Salonie lub Punkcie serwisowym. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
    • W przypadku gdy jakość spada na 0%, poziom sygnału również cyklicznie spada na 0%.
    • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz:
    • Możliwe przyczyny:
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej,

  • Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie i wybierz Trybik -> INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI
  • CANAL+ nie świadczy usług montażu i instalacji anteny. Jednak w wybranych Punktach znajdziesz polecanych przez nas instalatorów. Więcej informacji znajdziesz artykule.

Wybierz konfigurację odpowiadającą Twojej instalacji antenowej.

  • KONFIGURACJA MINIMALNA (1 ANTENA) – standardowa instalacja antenowa wykorzystująca jeden kabel antenowy wyprowadzony ze standardowego konwertera (single, twin itp.). Umożliwi nagrywanie tylko jednego kanału, bez możliwości oglądania w tym czasie innych.
  • KONFIGURACJA PODSTAWOWA (2 ANTENY) – standardowa instalacja antenowa wykorzystująca dwa kable antenowe wyprowadzone ze standardowego konwertera (twin, quad itp.). Umożliwi jednoczesne nagrywanie jednego i oglądanie drugiego programu, lecz nie wykorzystuje wszystkich funkcji dekodera.
  • KONFIGURACJA PEŁNA (TRYB JEDNOKABLOWY – UNICABLE) – Konfigurację wybierz wtedy, gdy dekoder został podłączony do anteny satelitarnej, wyposażonej w konwerter Unicable. Zaawansowane funkcje dekodera (np. szybkie przełączanie kanałów, nagrywanie dowolnych trzech programów i jednoczesne oglądanie czwartego) zależą od szczegółów konfiguracji tj. możliwości konwertera i ilości wybranych kanałów w konfiguracji trybu jednokablowego.**
  • KONFIGURACJA PEŁNA (TRYB SZEROKOPASMOWY – WIDE BAND) – Konfigurację wybierz, gdy dekoder został podłączony do anteny satelitarnej wyposażonej w konwerter szerokopasmowy (Wide Band – z osobnymi wyjściami H i V). Taka instalacja antenowa umożliwia wykorzystanie wszystkich funkcji dekodera
  1. ** Jeśli posiadasz dekoder 4K DualBOX+ – nie masz możliwości korzystania z funkcji szybkiego przełączania, nagrywania więcej niż jednego kanału itp.
  2. Do poprawnego działania konwertera Unicable, potrzebujesz trójnika.
    • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.
    • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK, Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 ( wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.
    • Następnie dekoder wykona test konfiguracji.
    • Zapisz zmiany
    • Poczekaj na pobranie listy kanałów.
    • Bez DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

    DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK, Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 ( wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.

    Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną plansze dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1. Następnie dekoder wykona test konfiguracji. Zapisz zmiany. Poczekaj na pobranie listy kanałów.

  • W przypadku dekodera 4K DualBOX+ by poprawnie skonfigurować połączenie Unicable potrzebujesz trójnika.(rozgałęźnika) Odszukaj na liście nazwę swoje konwertera i potwierdź to przyciskiem OK pilocie do dekodera. Następnie zaznacz pole DALEJ i znów wciśnij OK, Klawiszami nawigacyjnymi można dowolnie wybierz kanał (na EKRANIE ANTENA 1 oraz ANTENA 2) i przypisz im odpowiednie częstotliwości zgodnie z Instrukcją obsługi konwertera. Po wprowadzeniu parametrów klawiszem nawigacyjnym w dół wybierz DALEJ i wciśnij OK. Oraz wynik testu. Domyślnie zaznaczone jest pole DALEJ więc potwierdź to przyciskiem OK, Zapisz zmiany i poczekaj na pobranie listy kanałów.
  • W przypadku konwertera Unicable konieczne jest odpowiednie przyporządkowanie nr kanałów do częstotliwości nadawania (informacje umieszczone w Instrukcji konwertera). Dla ułatwienia klikając klawiszem w prawo możesz wybrać swój konwerter z listy (umieszczono tam najpopularniejsze modele na rynku) tak by kanały zostały przyporządkowane automatycznie.
    1. UWAGA!
    2. W przypadku dekodera 4K DualBOX+ by poprawnie skonfigurować połączenie Unicable potrzebujesz trójnika.(rozgałęźnika)

    Odszukaj na liście nazwę swoje konwertera i potwierdź to przyciskiem OK pilocie do dekodera. Następnie zaznacz pole DALEJ i znów wciśnij OK, Klawiszami nawigacyjnymi można dowolnie odznaczać kanały i przypisywać im odpowiednie częstotliwości zgodnie z Instrukcją obsługi konwertera. Po wprowadzeniu parametrów klawiszem nawigacyjnym w dół wybierz TEST i wciśnij OK. Pojawi się informacja o teście Oraz wynik testu. Domyślnie zaznaczone jest pole DALEJ więc potwierdź to przyciskiem OK, Dekoder przeprowadzi test konfiguracji. Zapisz zmiany i poczekaj na pobranie listy kanałów.

Pamiętaj, że należy prawidłowo podłączyć kable antenowe do odpowiedniego wejścia: kabel z polaryzacją pionową do sat 1, kabel z polaryzacją poziomą do sat 2. Po wybraniu konfiguracji Wide Band wyświetli się plansza z siłą i jakością sygnału. W przypadku prawidłowych parametrów wybierz niebieski klawisz na pilocie by otworzyć funkcję ZAAWANSOWANE i wybrać odpowiednią częstotliwość oscylatora. CZĘSTOTLIWOŚĆ OSCYLATORA znajdziesz w specyfikacji technicznej konwertera. Jeśli wprowadzasz zmiany zapisz je przyciskiem OK. Dekoder wykona test konfiguracji Kliknij OK by zapisać zmiany i potwierdź to jeszcze raz na kolejnej planszy Dekoder pobierze listę kanałów

Jeśli problem ciągle występuje sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w naszym Salonie lub Punkcie serwisowym.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Uszkodzenie kabla antenowego (być może nie jest podłączony do dekodera lub konwertera).
  • Router znajduje się zbyt blisko dekodera – oddal router od dekodera.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co nie mamy wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz,
  • Kanał nadawany jest z satelity Astra – do odbioru kanałów od pozycji nr 650 wzwyż konieczna jest instalacja antenowa umożliwiająca odbiór sygnału z satelity Astra 19,2E (np. typu ZEZ lub monoblock). Szczegóły odnajdziesz

Sprawdź poziom i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat. W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU W opisywanym dekoderze w przypadku, gdy jakość spada na 0, poziom również wskazuje 0. W przypadku zerowego poziomu, powodem może być również odłączony, uszkodzony kabel antenowy lub niesprawny konwerter. Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

  • Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.
    1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).
    2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu. Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.
    3. Jeśli poziom i jakość sygnału ciągle wynoszą 0% może to oznaczać zawieszenie dekodera. Odłącz zasilanie i następnie odkręć kabel antenowy od dekodera. Po chwili wkręć ponownie kabel antenowy i podłącz kabel zasilający dekoder.
    4. Jeśli poziom i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
    5. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Salonie lub Punkcie serwisowym. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz: Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję, Inne możliwe przyczyny
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej,

  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz: Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję, Inne możliwe przyczyny
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej,

  • CANAL+ nie świadczy usług montażu i instalacji anteny. Jednak w wybranych Punktach znajdziesz polecanych przez nas instalatorów. Więcej informacji znajdziesz artykule.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Uszkodzenie kabla antenowego (być może nie jest podłączony do dekodera lub konwertera).
  • Router znajduje się zbyt blisko dekodera – oddal router od dekodera.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Wkręcenie kabla antenowego do wejścia nr 2 zamiast 1 (w przypadku użytkowania tylko jednego kabla antenowego).
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co nie mamy wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz,

Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder. Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

  • Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.
    1. Sprawdź podłączenie kabli między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).
    2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu. Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.
    3. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
    4. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Salonie lub Punkcie serwisowym. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz: Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję, Inne możliwe przyczyny:
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej,

  • Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie i wybierz INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI
    1. Jeśli dwa kable antenowe są wkręcone do dekodera wybierz METODA KONFIGURACJA 1: DWIE ANTENY i wciśnij OK na pilocie. Jeśli do dekodera podłączony jest jeden kabel antenowy wybierz METODA KONFIGURACJA 2: JEDNA ANTENA i wciśnij OK na pilocie. Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:
      • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.
      • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK, Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 ( wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.
    2. Jeśli wybrałeś konfigurację na 2 anteny to zobaczysz identyczną plansze dotyczącą ANTENY 2. Postępuj identycznie jak w przypadku Anteny 1. Następnie dekoder wykona test konfiguracji. Zapisz zmiany. Poczekaj na pobranie listy kanałów.
    3. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • CANAL+ nie świadczy usług montażu i instalacji anteny. Jednak w wybranych Punktach znajdziesz polecanych przez nas instalatorów. Więcej informacji znajdziesz artykule.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Uszkodzenie kabla antenowego (być może nie jest podłączony do dekodera lub konwertera).
  • Router znajduje się zbyt blisko dekodera – oddal router od dekodera.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.

Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co nie mamy wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz,

Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder. Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz: Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję, Inne możliwe przyczyny
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej,

    1. Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie i wybierz INSTALACJA -> ANTENA Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC: – BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie. – DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK, Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 (wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, klawiszem nawigacyjnym (w dół) wybierz DALEJ oraz potwierdź to przyciskiem OK na pilocie. Dekoder wykona test konfiguracji. Zapisz zmiany. Poczekaj na pobranie listy kanałów.
    2. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • CANAL+ nie świadczy usług montażu i instalacji anteny. Jednak w wybranych Punktach znajdziesz polecanych przez nas instalatorów. Więcej informacji znajdziesz artykule.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Uszkodzenie kabla antenowego (być może nie jest podłączony do dekodera lub konwertera).
  • Router znajduje się zbyt blisko dekodera – oddal router od dekodera.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co nie mamy wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz,

Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder. Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena. Zalecamy by JAKOŚĆ wynosiła ponad 50%.

  • Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym, konwerterem lub zawieszenie dekodera.
    1. Sprawdź podłączenie kabla między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).
    2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu. Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.
    3. Jeśli siła i jakość ciągle pokazują 0% sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
    4. Dekoder możesz także zdiagnozować w naszym Salonie lub Punkcie serwisowym. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału, zatrzymujący się obraz: Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję, Inne możliwe przyczyny:
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.
  • 1. Sprawdź ustawienia anteny w menu dekodera. W tym celu użyj przycisku SETUP na pilocie i wybierz USTAWIENIA -> ANTENA Wybierz odpowiednią konfigurację DiSEqC:
    • BEZ DiSEqC wybierz, gdy posiadasz standardowy konwerter bez możliwości odbioru kanałów z satelity ASTRA. Potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.
    • DiSEqC wybierz, gdy posiadasz odpowiedni konwerter pozwalający na odbiór kanałów zarówno z satelity HOT BIRD jak i ASTRA (monoblock lub instalacja ZEZ). HOT BIRD domyślnie ustawiony jest jako LNB1, a ASTRA jako BRAK, Do satelity HOT BIRD i ASTRA przyporządkuj LNB od 1 do 4 (zgodnie z instrukcją konwertera), najczęściej HOT BIRD to LNB1, a ASTRA LNB2 ( wybierz je klawiszem nawigacyjnym w dół oraz następnie klawiszami w prawo). Po przyporządkowaniu LNB, wciśnij OK by przejść dalej.

    Następnie dekoder wykona test konfiguracji. Zapisz zmiany i poczekaj na pobranie listy kanałów.2. Sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w Punkcie serwisowym nc+. Listę Punktów znajdziesz, W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Uszkodzenie kabla antenowego (być może nie jest podłączony do dekodera lub konwertera).
  • Router znajduje się zbyt blisko dekodera – oddal router od dekodera.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co nie mamy wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz,

Sprawdź czy na kilku wybranych kanałach też występuje ten problem

  • Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym lub konwerterem.
    1. Sprawdź podłączenie kabla między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).
    2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu. Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.
    3. Jeśli na wszystkich kanałach ciągle widnieje komunikat o braku sygnału sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
    4. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w naszym Salonie lub Punkcie serwisowym. Listę Punktów znajdziesz W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz: Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję,
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej,

  • CANAL+ nie świadczy usług montażu i instalacji anteny. Jednak w wybranych Punktach znajdziesz polecanych przez nas instalatorów. Więcej informacji znajdziesz artykule.

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

  • Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  • Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  • Uszkodzenie kabla antenowego (być może nie jest podłączony do dekodera lub konwertera).
  • Router znajduje się zbyt blisko dekodera – oddal router od dekodera.
  • Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  • Jeśli komunikat występuje na kanale FTA (skrót z języka angielskiego: Free to air), może to oznaczać, że kanał zmienił częstotliwość nadawania lub przestał nadawać, na co nie mamy wpływu. Listę kanałów FTA sprawdzisz,

Sprawdź czy na kilku wybranych kanałach też występuje ten problem:

  • Prawdopodobna przyczyna to problem z kablem antenowym lub konwerterem.
    1. Sprawdź podłączenie kabla między dekoderem, a konwerterem, szczególnie zwróć uwagę na końcówki kabla, gdyż metalowa końcówka mogła się poluzować, przez co sygnał nie dochodzi do dekodera (wystarczy docisnąć kabel lub od nowa zarobić końcówkę – sprawdź jak to zrobić na przykładzie poniższej ilustracji).
    2. Jeśli korzystasz z przejść okiennych upewnij się czy kabel nie odłączył się w tamtym miejscu. Przejścia okienne mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym, dlatego możesz spróbować podłączenie dekodera krótkim kablem bezpośrednio z konwerterem.
    3. Jeśli na wszystkich kanałach ciągle widnieje komunikat o braku sygnału sprawdź swój dekoder z innym zestawem antenowym lub do tego samego kabla antenowego podłącz inny dekoder by zweryfikować, czy problem leży po stronie dekodera czy zestawu antenowego.
    4. Swój dekoder możesz także zdiagnozować w naszym Salonie lub Punkcie serwisowym. Listę Punktów znajdziesz W celu diagnostyki zabierz do Punktu dekoder wraz z kartą dekodującą, pilotem oraz kablem zasilającym.
  • Na wybranych lub wszystkich kanałach możesz zobaczyć komunikat o braku sygnału lub zatrzymujący się obraz: Najprawdopodobniej jest to spowodowane nieprecyzyjnie ustawioną anteną – konieczne jest wtedy doprecyzowanie ustawienia anteny satelitarnej. Sprawdź instrukcję, Inne możliwe przyczyny
    • Warunki pogodowe:
      • Silny wiatr, duże zachmurzenie, opady deszczu – powodują obniżenie jakości sygnału, jednak w przypadku prawidłowo zainstalowanej anteny spadek jakości nie powinny powodować zauważalnych problemów i całkowitej utraty sygnału.
      • Opady śniegu – być może śnieg zalega na tarczy anteny lub na konwerterze – spróbuj usunąć śnieg z czaszy anteny.
    • Przeszkoda na drodze sygnału miedzy satelitą, a anteną np. drzewa.
    • Długość kabla antenowego – użyj wzmacniacza sygnału lub skróć kabel, jeśli jest taka możliwość.
    • Bliskość odbiornika/nadajnika internetowego – oddal router lub inne urządzenie od dekodera.

    Zastanawiasz się jak prawidłowo zainstalować antenę? Skorzystaj z instrukcji dostępnej,

  • CANAL+ nie świadczy usług montażu i instalacji anteny. Jednak w wybranych Punktach znajdziesz polecanych przez nas instalatorów. Więcej informacji znajdziesz artykule.

: Brak sygnału – opady śniegu, silny wiatr

Jak skonfigurowac dekoder z telewizorem?

Użyj pilota do telewizora, by wybrać źródło sygnału – w tym przypadku wspomniane wejście HDMI. Dekoder powinien automatycznie przejść do procesu konfiguracji, w trakcie którego wyszuka kanały, a następnie umożliwi wybór stosownych opcji (związanych na przykład z rozdzielczością obrazu).

Co zrobić żeby telewizor odbierał DVB-T2?

Telewizor z DVB-T2 do odbierania darmowej telewizji cyfrowej – Posiadanie telewizora z wbudowanym tunerem DVB-T2 to najwygodniejszy sposób na odbieranie darmowej telewizji naziemnej, Wystarczy do niego podłączyć antenę (wewnętrzną lub wewnętrzną) i postępować według instrukcji przeszukiwania darmowych kanałów telewizji cyfrowej.

  1. Wyszukiwanie darmowych kanałów telewizji naziemnej po podłączeniu anteny jest generalnie prostą czynnością.
  2. W zależności od telewizora, wystarczy przejść do menu ustawień i znaleźć opcję automatycznego strojenia kanałów,
  3. Odpowiednie ustawienie anteny (w odpowiednim kierunku) gwarantuje, że darmowe kanały pojawią się w twoim telewizorze i będą odbierane w wysokiej jakości.

Telewizor z DVB-T2 jest wygodnym rozwiązaniem, bo nie wymaga podłączania dekodera, którym zwykle sterujemy przy użyciu kolejnego pilota. Wszystko jest pod ręką – w jednym pilocie od telewizora. Tzw. tuner DVB-T2 jest w nowych telewizorach standardem. Sprawdź zatem specyfikację swojego urządzenia, zanim zdecydujesz się na niepotrzebny zakup zewnętrznego dekodera. Wejście antenowe w TV – podobnego trzeba szukać u siebie w przypadku posiadania telewizora z tunerem DVB-T2

Dlaczego po podłączeniu kabla HDMI brak sygnału?

Krok 4: Sprawdź wzmacniacz –

  1. Jeśli używasz wzmacniacza, zapoznaj się z jego instrukcją obsługi w celu sprawdzenia, że połączenia są prawidłowo wykonane. Wzmacniacz lub amplituner wielokanałowy musi przekierowywać sygnał do telewizora. Wzmacniacz może przesyłać inny sygnał, na przykład z portu HDMI2, podczas gdy Twoje urządzenie wideo jest podłączone do portu HDMI1.
  2. Sprawdź, czy wejście wzmacniacza jest dopasowane do wejścia telewizora.
  3. Jeśli urządzenie jest połączone z telewizorem za pośrednictwem amplitunera wielokanałowego lub innego urządzenia, spróbuj podłączyć je bezpośrednio do wejścia HDMI telewizora. Jeśli rozwiąże to problem, posiadany amplituner lub inne urządzenie może nie mieć funkcji wtórnika HDMI i nie przekazywać sygnału do telewizora.
    • Wtórnik HDMI odbiera sygnały audio i wideo z jednego urządzenia HDMI i przesyła je do innego podłączonego urządzenia HDMI. O ile produkty Sony są przystosowane do współpracy z wtórnikami HDMI, możliwości takiej mogą nie dawać urządzenia innych producentów.
  4. Jeśli do połączenia z amplitunerem wielokanałowym służy łącze analogowe (koncentryczne, kompozytowe A/V, komponentowe A/V lub S-Video), amplituner może nie pozwalać na konwersję takiego sygnału i przesyłanie go do telewizora łączem HDMI. Dalszych informacji o innych sposobach podłączania należy szukać w instrukcji obsługi amplitunera wielokanałowego.

Co zrobić gdy dekoder nie reaguje na pilota?

Co zrobić, jeśli dekoder nie reaguje na pilota? – Czasami rozwiązanie problemu jest banalnie proste. Zdarza się, że dekoder nie reaguje na pilota, ponieważ zapomniałeś o wyczerpanych baterii, przez które akcesorium po prostu nie działa. W takiej sytuacji powinno wystarczyć włożenie nowych.

Kolejnym rozwiązaniem problemu jest upewnienie się, że nic nie blokuje sygnału wysyłanego z pilota. Być może przed dekoderem położono jakiś przedmiot, który go zasłania, a tym samym uniemożliwia sterowanie. A może w trakcie przełączania kanałów kierujesz pilota nie na dekoder, a na telewizor? Inną przyczyną, dla której dekoder nie reaguje na pilota, jest uszkodzenie diody albo przycisku,

W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z firmą, do której masz sprzęt w celu oddania uszkodzonego pilota do serwisu. Co w sytuacji, gdy dekoder nie reaguje na pilota z powodu uszkodzenia? W takim przypadku możesz albo samodzielnie znaleźć źródło problemu, albo oddać sprzęt do serwisu.

Co najpierw włączyć telewizor czy dekoder?

Dekoder i telewizor sterowany jednym pilotem? Jak dzięki HDMI CEC można uwolnić się od stosu kontrolerów Współczesne telewizory, dzięki HDMI CEC i dodatkowym funkcjom w oprogramowaniu są w stanie zastąpić wszystkie dodatkowe piloty, pilotem od telewizora bez konieczności zakupu pilota uniwersalnego.

  • Niestety konfiguracja HDMI CEC nie jest łatwa.
  • Podpowiadamy, jak to zrobić.
  • Posiadanie telewizora i zewnętrznego dekodera, na przykład od telewizji satelitarnej lub kablowej, już sprawia, że do włączenia zwykłego kanału telewizyjnego potrzebujemy dwóch pilotów.
  • Musimy uruchomić telewizor, wybrać złącze HDMI (źródło sygnału), sięgnąć po drugiego pilota, uruchomić dekoder, a następnie włączyć wybrany przez nas kanał.

Dodajmy do tego jeszcze soundbar i regulacje głośności na nim. A przecież często posiadamy jeszcze inne urządzenia typu konsola do gier, set-top-box (przystawka TV), odtwarzacz płyt. I tak zamiast jednego pilota mamy 2,3, może 4 kontrolery. Jeśli jesteśmy technologicznymi gadżeciarzami, pewnie się w tym wszystkim rozeznajemy, jeśli nie to może nas to nieco irytować, a już tym bardziej irytuje to mniej techniczne osoby w rodzinie. Wszystkimi funkcjami monitora i urządzenia podłączonego do gniazda HDMI CEC możemy sterować za pomocą dołaczonego w zestawie pilota Zalet korzystania z funkcji HDMI CEC zaszytej w przewodach HDMI jest kilka. Pierwszą jest możliwość pozbycia się na co dzień większości kontrolerów z naszego salonu.

  • One przydadzą się, gdy będziemy musieli korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji, czy konfigurować urządzenia, ale przy codziennej obsłudze mogą być schowane do szafki.
  • Drugą konkretną zaletą HDMI CEC jest automatyzacja uruchamiania urządzeń.
  • Oznacza to, że jesteśmy w stanie sprawić, że telewizor, dekoder oraz soundbar będą uruchamiać się natychmiast, po kliknięciu jednego przycisku włącz na jednym pilocie i tak samo się wyłączą, gdy zakończymy nasz seans.

W teorii HDMI CEC powinno działać od razu po podłączeniu wszystkich urządzeń do naszego telewizora. Niestety rzeczywistość jest inna. Rozwiązanie to nie jest doskonałe, wymaga od nas nieco cierpliwości i chwili uwagi. Gdy jednak uda się wszystko prawidłowo skonfigurować, uzyskamy bardzo ciekawe efekty.

  • HDMI CEC to skrót od Consumer elerctronic Control.
  • Funkcja ta została wprowadzona już w ramach pierwszej generacji HDMI i jest obecna do dziś.
  • Protokół HDMI CEC pozwala na wymianę informacji nawet do 15 urządzeń.
  • Dzięki temu, że przewód HDMI przesyła informacje w dwóch kierunkach, urządzenia, które są podpięte za pomocą HDMI, są w stanie przesyłać pomiędzy sobą podstawowe dane odnośnie sterowania.

Dzięki HDMI CEC jesteśmy w stanie uruchamiać i wyłączać urządzenia (zarządzać energią), wznawiać i stopować odtwarzanie, poruszać się po menu, wyświetlać dodatkowe informacje itd. W praktyce wiele zależy od tego, jak urządzenia są zaprogramowane, ale w większości ta zmiana kanałów, czy nawigacja pomiędzy okienkami w menu jest możliwa.

  1. Oznacza to, że na przykład mając konsole do gier typu PlayStation 5 czy Xbox Series X możemy spokojnie uruchomić ją z poziomu pilota od telewizora i przeglądać sklep z aplikacjami, aktualizować gry czy wybrać do pobrania grę z game pass bez sięgania po kontroler.
  2. To spore ułatwienie w codziennym użytkowaniu.

Także dzięki temu łatwiej korzystać z konsoli jako odtwarzacza płyt. Największą wygodą jest jednak eliminacja dodatkowego pilota od dekodera czy soundbara/systemu kina domowego oraz wyłączanie wszystkich użytkowanych urządzeń jednocześnie. Co ważne w przypadku HDMI CEC, gdy klikniemy przycisk włącz, uruchomią nam się domyślne urządzenia (np.

  • Te ostatnio używane, w zależności od telewizora), a po zmianie źródła sygnału dekoder się przełączy w tryb standby, a uruchomi konsola czy przystawka itd.
  • HDMI CEC jest standardowym protokołem, który został umieszczony w specyfikacji HDMI 1.0 i bez większych zmian stosowany jest do teraz.
  • Ma już więc swoje lata, choć wydaje się, że dopiero teraz jest on bardziej dopracowany w oprogramowanych urządzeń i powszechniej stosowany w dekoderach itd.

Aby móc z niego korzystać wszystkie podłączone do telewizora sprzęty, muszą go wspierać i mieć włączone HDMI CEC. Opcja ta jednak nie zawsze jest opisana jako HDMI CEC. Producenci postanowili nieco utrudnić życie użytkownikom i funkcję tą nazwali po swojemu.

  • I tak w telewizorach Samsung jest to Anynet+, w telewizorach Sony – Bravia Link/Bravia Sync, w telewizorach LG SimpLink, w telewizorach Philips EasyLink, w urządzeniach Panasonic VieraLink.
  • Jest więc ona nieco poukrywana i to bywa irytujące, musimy uzbroić się więc w cierpliwość i poszukać jej w interfejsie naszego telewizora (oraz podłączonych urządzeń), dobrze jest też sięgnąć po instrukcje.

Skoro HDMI CEC jest z nami od lat, jest w specyfikacji HDMI i jest wszechobecne, to powinno działać bez problemowo. Niestety tak nie jest i naprawdę nawet najbardziej techniczne osoby mogą się poddać. Sam po przesiadce z telewizora jednego producenta na drugi miałem nie lada problem z konfiguracją pojedynczego pilota. Remedium na to było odłączenie wszystkich urządzeń. Wyłączenie funkcji HDMI CEC w telewizorze, ponowne uruchomienie telewizora (nie mylić z fabrycznym resetem), włączenie funkcji i podłączenie najpierw amplitunera. Gdy ta opcja zadziałała, podłączyłem Apple TV, gdy kontrola Apple TV zadziałała i wszystkie 3 urządzenia się jednocześnie uruchamiały i wyłączały, podłączyłem Xboxa, a na końcu Nintendo.

  1. Po sukcesie u siebie zacząłem dalszą nierówną walkę ze sterowaniem u rodziny i znajomych.
  2. I udało się! Dlatego podpowiedzią z mojej strony jest to pojedyncze podłączanie urządzeń.
  3. Najpierw sprzęt audio – soundbar/amplituner, a później kolejne urządzenia bezpośrednio do telewizora lub przez porty HDMI w amplitunerze, soundbarze.

Istotne jest też zweryfikowanie czy opcja ta jest włączona w dekoderze, Playstation, przystawce itd. Standard HDMI CEC jest bardzo daleki od perfekcji. Sam fakt, że występuje pod różnymi nazwami w każdym z urządzeń, świadczy o lekkim bałaganie. Nie ma jednej idealnej instrukcji.

Dużą pomocą mogą być dyskusje na forach internetowych czy we wsparciu technicznym na stronie danego producenta urządzeń. Tu niestety może też się przydać znajomość angielskiego lub chociaż posługiwanie się translatorem, aby przeszukać wątki w języku angielskim, których jest po prostu więcej. Warto jednak spróbować swoich sił w tym podłączeniu, aby ułatwić sobie życie.

Innym sposobem na pozbycie się gromadki pilotów na kanapie jest zakup pilota uniwersalnego. Tutaj należy poszukać urządzenia, które obsługuje kilka sprzętów jednocześnie. Zwykle wtedy konieczne jest przełączanie się pomiędzy tymi urządzeniami za pomocą dedykowanych przycisków na pilocie.

  • Istnieją na rynku bardzo rozbudowane piloty uniwersalne jak na przykład seria Logitech Harmony.
  • Te urządzenia potrafią tworzyć zaawansowane sceny i schematy, w dodatku łączyć się nawet z naszym inteligentnym domem i wtedy za pomocą jednego kliknięcia uruchamia nam się telewizor, dekoder i gasną światła w salonie.

Wciąż jest to jednak produkt dla bardziej zaawansowanych użytkowników niż dla typowego konsumenta telewizji. Foto: Komputer Świat Pilot Logitech Harmony 900 wraz z przekaźnikami poczerwieni HDMI CEC najbardziej sprawdza się właśnie w prostych konfiguracjach telewizor, dekoder i soundbar. Wtedy zwykle jesteśmy w stanie z powodzeniem sterować głośnością z belki grającej, zmieniać kanały na dekoderze i wyłączać wszystkie urządzenia jednocześnie.

  • Złącza HDMI skrywają wiele sekretów, choć nie są w pełni wykorzystywane.
  • Port ten potrafi nie tylko przesyłać informacje i dźwięk w dwóch kierunkach, ale nawet dane internetowe! To o czym powinniśmy jednak pamiętać to podłączenie soundbara/amplitunera pod port HDMI ARC (audio return channel), doborze kabli z odpowiednią przepustowością (wspierających standard HDMI 2.1) i pamiętać, który sprzęt pod który port podłączyliśmy.

Pocieszeniem w kłopotach z HDMI jest fakt, że coraz częściej urządzenia zewnętrzne jest w stanie zastąpić aplikacja w Smart TV, a łączność z soundbarem może odbywać się bezprzewodowo. : Dekoder i telewizor sterowany jednym pilotem? Jak dzięki HDMI CEC można uwolnić się od stosu kontrolerów

Jak przełączyć na HDMI w telewizorze?

Podłącz przewód HDMI najpierw do telewizora, a następnie do urządzenia. Naciśnij przycisk „Source’ na pilocie zdalnego sterowania i wybierz złącze HDMI, do którego podłączony jest przewód.

Jak odblokować dekoder?

Gdy dekoderem głównym jest mediaBox+ ITI 3740SX lub turboBox+ ITI 5720SX: Przyczyną występowania komunikatu może być niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów (krok 1) lub problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym (krok 2).1. W ramach aktywacji usługi MULTIROOM dekoder główny otrzymuje zestaw danych (NUMER KARTY i NUMER CONAX) o dekoderach dodatkowych, którym udzielać będzie autoryzacji. Sprawdź jaki NR KARTY oraz NR CONAX wyświetlają się w menu dekodera dodatkowego i upewnij się czy wymienione numery widoczne są w zakładce MULTIROOM STANDARD HD w menu dekodera głównego. a) W tym celu na pilocie do dekodera dodatkowego wciśnij SETUP oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE O SYSTEMIE b) Na pilocie do dekodera głównego wciśnij SETUP oraz odszukaj zakładkę MULTIROOM STANDRD HD.

Jeśli w menu dekodera głównego nie ma zakładki Multiroom, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego. Jeśli w menu dekodera widnieje zakładka MULTIROOM STANDARD HD otwórz ją za pomocą przycisku OK by zobaczyć LISTĘ DEKODERÓW. Porównaj NUMER KARTY oraz NUMER CONAX. W menu dekodera głównego nr karty wyświetla się bez „-” – jest to prawidłowa sytuacja.

Jeśli dane są nieprawidłowe skontaktuj się z nami. Jeśli dane są prawidłowe przejdź do kroku 2.

Sprawdź czy Twoje dekodery znajdują się w tej samej podsieci. Wybierz SPRAWDŹ USTAWIENIA SIECI by zobaczyć szczegóły. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł.

  • Dekoder dodatkowy możesz także tymczasowo odblokować za pomocą karty dekodującej z dekodera głównego.
  • W tym celu zaznacz pole ODBLOKUJ ZA POMOCĄ KARTY DOSTĘPOWEJ DEKODERA GŁÓWNEGO i potwierdź to przyciskiem OK na pilocie.
  • Następnie wyjmij kartę z dekodera dodatkowego i w jej miejsce umieść kartę z dekodera głównego.

Na ekranie telewizora pokaże się komunikat informujący o tym kiedy należy wyjąć kartę dostępową z dekodera głównego i umieścić właściwą kartę z dekodera dodatkowego. Uwaga – nie umieszczaj w dekoderze głównym karty z dekodera dodatkowego. Gdy dekoderem głównym jest WiFi PremiumBox+ ADB NCP-4740SF lub 4K UltraBox+ USW 4001NCP Przyczyną występowania komunikatu może być niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów lub problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym.1. Sprawdź czy w menu dekodera głównego wyświetla się zakładka MULTIROOM. W tym celu na pilocie do dekodera głównego wciśnij MENU oraz wybierz USTAWIENIA i klawiszami nawigacyjnymi odszukaj zakładkę MULTIROOM

Jeśli w menu dekodera głównego w USTAWIENIACH nie ma zakładki MULTIROOM, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego. Jeśli zakładka MULTIROOM jest widoczna w menu dekodera głównego, sprawdź czy Twoje dekodery znajdują się w tej samej podsieci. Wybierz SPRAWDŹ USTAWIENIA SIECI by zobaczyć szczegóły. Jeśli wymieniłeś w ostatnim czasie jeden ze swoich dekoderów to dodatkowo sprawdź czy dekoder dodatkowy pobrał właściwy kod konfiguracyjny. Instrukcję odnajdziesz tutaj,

Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze głównym sprawdź ten artykuł. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji sieci w dekoderze dodatkowym sprawdź ten artykuł. Gdy dekoderem głównym jest mediaBox+ ITI 3740SX lub turboBox+ ITI 5720SX: Przyczyną występowania komunikatu mogą być problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym (krok 1) albo niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów (krok 3).1. Sprawdź czy Twój dekoder dodatkowy jest połączony z siecią Internet lub z dekoderem głównym (jeśli połączyłeś dekodery bezpośrednio kablem Ethernet): W dekoderze dodatkowym: Wciśnij na pilocie „OK” by wejść od razu w ustawienia sieci lub MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> USTAWIENIA SIECI a) Przy poprawnie skonfigurowanym połączeniu sieciowym w pozycji BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się „WI-FI” oraz nazwa Twojej sieci lub SIEĆ PRZEWODOWA, a w pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym i przejdź do kroku 2. b) Jeśli dekoder nie nawiązał połączenia z routerem lub bezpośrednio z drugim dekoderem w BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI widoczna będzie wartość KABEL ODŁĄCZONY, a w polu ADRES IP pojawi się 000.000.000.000. Musisz w takim przypadku od nowa skonfigurować połączenie sieciowe. Zdecyduj w jaki sposób chcesz połączyć dekodery.2. W dekoderze głównym: Wciśnij SETUP na pilocie oraz wybierz DIAGNOSTYKA -> SIEĆ Sprawdź wartość w wierszu STAN POŁĄCZENIA 3. Sprawdź NUMER SERYJNY DEKODERA w menu dekodera dodatkowego i porównaj czy te same dane widnieją w zakładce MULTIROOM w menu dekodera głównego. a) W tym celu na pilocie do dekodera dodatkowego wciśnij MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> INFORMACJE TECHNICZNE, Odczytaj tylko numer seryjny dekodera dane widoczne w nawiasie. b) Na pilocie do dekodera głównego wciśnij SETUP oraz odszukaj zakładkę MULTIROOM STANDARD HD.

Jeśli w menu dekodera głównego nie ma zakładki MULTIROOM, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego. Jeśli w menu dekodera widnieje zakładka MULTIROOM STANDARD HD otwórz ją za pomocą przycisku OK by zobaczyć LISTĘ DEKODERÓW. W menu dekodera głównego nr seryjny dekodera dodatkowego oznaczony jest jako NUMER KARTY KLIENTA oraz NUMER CONAX KLIENTA. Porównaj dane z menu dekodera dodatkowego. Jeśli dane są nieprawidłowe skontaktuj się z nami. Jeśli dane są prawidłowe Twój dekoder dodatkowy przygotowany jest do działania.

c) Jeśli wymieniłeś w ostatnim czasie jeden ze swoich dekoderów lub po raz pierwszy instalujesz usługę Multiroom to dodatkowo sprawdź czy dekoder dodatkowy pobrał właściwy kod konfiguracyjny. Instrukcję odnajdziesz tutaj, Gdy dekoderem głównym jest WiFi PremiumBox+ ADB NCP-4740SF lub 4K UltraBox+ USW 4001NCP Przyczyną występowania komunikatu mogą być problemy w nawiązaniu połączenia sieciowego z dekoderem głównym (krok 1) albo niekompletna lub nieprawidłowa aktywacja dekoderów (krok 3).1. Sprawdź czy Twój dekoder dodatkowy jest połączony z siecią Internet lub z dekoderem głównym (jeśli połączyłeś dekodery bezpośrednio kablem Ethernet): W dekoderze dodatkowym: Wciśnij na pilocie „OK” by wejść od razu w ustawienia sieci lub MENU oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> USTAWIENIA SIECI a) Przy poprawnie skonfigurowanym połączeniu sieciowym w pozycji BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI pojawi się „WI-FI” oraz nazwa Twojej sieci lub SIEĆ PRZEWODOWA, a w pozycji ADRES IP pojawią się wartości zgodne z ustawieniami Twojej sieci. Aby dekodery dodatkowe mogły pobierać autoryzację z dekodera głównego ich adresy IP muszą różnić się tylko ostatnim członem (3 pierwsze muszą być identyczne). Zapisz lub zapamiętaj adres IP by porównać go z dekoderem głównym i przejdź do kroku 2. b) Jeśli dekoder nie nawiązał połączenia z routerem lub bezpośrednio z drugim dekoderem w BIEŻĄCE USTAWIENIA SIECI widoczna będzie wartość KABEL ODŁĄCZONY, a w polu ADRES IP pojawi się 000.000.000.000, Musisz w takim przypadku od nowa skonfigurować połączenie sieciowe. Zdecyduj w jaki sposób chcesz połączyć dekodery.2. W dekoderze głównym: Wciśnij MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> SIEĆ oraz w zależności od wybranego połączenia z Internetem wybierz połączenie przewodowe lub WiFi. Sprawdź co widnieje przy STATUS lub STAN POŁĄCZENIA : 3. Sprawdź czy w menu dekodera głównego wyświetla się zakładka MULTIROOM, W tym celu na pilocie do dekodera głównego wciśnij MENU oraz wybierz USTAWIENIA i klawiszami nawigacyjnymi odszukaj zakładkę MULTIROOM

Jeśli w menu dekodera głównego w USTAWIENIACH nie ma zakładki MULTIROOM, a od momentu odebrania nowego dekodera minęło mniej niż 48 godzin, poczekaj na pobranie sygnału aktywacyjnego. Czas oczekiwania to maksymalnie 24 godzin. Nie odłączaj w tym czasie dekodera od zasilania i kabla antenowego. Pozostawienie dekodera na kanale TVP 1 HD skraca czas oczekiwania na pobranie uprawnień. Jeśli od momentu odebrania nowego dekodera minęło ponad 48 godzin skontaktuj się z nami w celu ponowienia sygnału aktywacyjnego. Jeśli wymieniłeś w ostatnim czasie jeden ze swoich dekoderów lub po raz pierwszy instalujesz usługę Multiroom to dodatkowo sprawdź czy dekoder dodatkowy pobrał właściwy kod konfiguracyjny. Instrukcję odnajdziesz tutaj. Jeśli dane są prawidłowe Twój dekoder dodatkowy przygotowany jest do działania.

Wybierz swój dekoder dodatkowy klikając powyżej w „Zmień >”.

Jak odbierać telewizję naziemną bez dekodera?

Jak odbierać telewizję naziemną bez anteny? – Odbiór telewizji naziemnej bez anteny jest możliwy – ale konieczne jest do tego wykorzystanie komputera z tunerem DVB-T2/H.265/HEVC z łączem USB. Tunery telewizyjne do komputera są dostępne jako karty rozszerzeń do PC lub urządzenia USB przypominające pendrive.

  1. Dzięki takim tunerom można połączyć się z naziemnym sygnałem cyfrowym poprzez sieć Wi-Fi.
  2. Wymagane jest jednak odpowiednie oprogramowanie, które zapewni odpowiednią jakość obrazu i dźwięku — przeważnie podstawowe pakiety sprzedaje się wraz z odpowiednim urządzeniem.
  3. Odbiór telewizji naziemnej bez anteny staje się możliwy — a podłączając komputer do telewizora przez złącze HDMI, możesz oglądać TV cyfrową na dużym ekranie.

Teoretycznie telewizyjny dekoder bez anteny może też odbierać telewizję naziemną. Tuner wbudowany w niektóre modele dekoderów może czasem wystarczyć do odbioru telewizji naziemnej — jeśli mieszkasz bardzo blisko nadajnika. W praktyce jednak rzadko to się zdarza.

Jak ustawić kanały w dekoderze DVB-T2?

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe: –

https://telewizja-cyfrowa com/2022/10/tvp-nauka-w-dvb-t2/jak wyszukać kanały dvb-t2tvp nauka czestotliwoschttps://telewizja-cyfrowa com/2022/10/tvp-nauka-w-dvb-t2/#:~:text=Najprostszą metodą jest automatyczne wyszukiwanie się na liście wszystkich kanałówjak wyszukac kanały tv operator dvbt

Dlaczego nie ma sygnału w telewizji naziemnej?

2. Słabej jakości przewody i złącza – Pewnie wiele osób zna takie sytuacje, gdy wystarczy poruszać kabelkiem, by wszystko zaczęło działać tak jak powinno. W przypadku telewizji naziemnej zdarza się, że sygnał znika lub jest zakłócony właśnie przez wadliwe instalacje — najczęstszym problemem są końcówki od przewodów od anteny, a także kable łączące dekoder z telewizorem.

Czy stary telewizor będzie odbierał DVB-T2?

Według ekspertów Instytutu Łączności w ogromnej większości przypadków nie będzie potrzeby wymiany odbiornika na nowy. ’ Do odbioru telewizji DVB-T2 nie będą nadawać się odbiorniki kineskopowe oraz odbiorniki niewyposażone w złącze SCART. W praktyce chodzi o telewizory starsze niż 25 lat.

Czy sam dekoder wystarczy do odbioru telewizji?

W gruncie rzeczy można uznać cyfrową telewizję naziemną, za najłatwiejszą w odbiorze. Zacząć powinieneś od ustalenia możliwości technicznych Twojego telewizora. Mianowicie, jeśli posiada on wbudowany tuner DVB-T, możliwe jest odbieranie sygnału telewizyjnego, bez konieczności wyposażania się w zewnętrzny dekoder.

Jak odblokowac HDMI w telewizorze?

Wejścia HDMI telewizora nie muszą być ręcznie aktywowane, ponieważ wszystkie są domyślnie włączone. Jeśli nie widzisz żadnego z wejść po naciśnięciu przycisku AV na pilocie zdalnego sterowania urządzenia, oznacza to, że wybrane wejścia zostały ukryte w ustawieniach telewizora. Będziesz mógł dodać port z powrotem do listy, przechodząc do : Menu> Konfiguracja> Ustawienia wyświetlania> Etykiety wejść. Upewnij się, że żaden z elementów na liście nie jest ustawiony jako „Pomiń”. Jeśli nie można tego zmienić, zalecamy przywrócenie ustawień fabrycznych telewizora poprzez: Menu> Konfiguracja> System Menu> Ustawienia Fabryczne – które spowoduje wykrycie wszystkich wejść w urządzeniu.

Czemu nie działa HDMI w telewizorze?

Kabel HDMI nie działa ? Jeśli kabel HDMI nie przerzuca obrazu, może być kilka powodów. Oto kilka najczęstszych przyczyn tego problemu:

Niepoprawne połączenie: Upewnij się, że kabel HDMI jest prawidłowo podłączony do obu urządzeń, takich jak telewizor lub projektor oraz źródło sygnału, takie jak komputer lub odtwarzacz DVD. Upewnij się również, że końcówki kabla są czyste i nieuszkodzone. Uszkodzony kabel HDMI: Jeśli połączenie jest poprawne, ale obraz nadal nie jest przerzucany, kabel HDMI może być uszkodzony. Możesz spróbować podłączyć inny kabel HDMI, aby sprawdzić, czy to rozwiązuje problem. Niekompatybilne urządzenie: Upewnij się, że oba urządzenia (np. telewizor i komputer) obsługują połączenie HDMI. Jeśli jedno z urządzeń nie obsługuje tego typu połączenia, obraz nie będzie przerzucany. Nieaktywny wejście HDMI: Sprawdź, czy na telewizorze lub projektorze zostało wybrane poprawne wejście HDMI. Niektóre urządzenia mogą mieć kilka wejść HDMI, więc upewnij się, że wybrane wejście jest tego samego, do którego podłączony jest kabel. Wymagane uaktualnienie firmware: Czasami problem może być spowodowany zastarzałym firmwarem urządzenia. Upewnij się, że firmware jest zaktualizowany do najnowszej wersji, w celu zapewnienia kompatybilności z kablem HDMI.

Jeśli masz problem z systemem Audio/Video zapraszamy do z działem serwisu. Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.

Co to znaczy brak sygnału w telewizorze?

Brak sygnału – cyfrowa telewizja naziemna Anteny telewizyjne, jak każde inne urządzenia elektroniczne ulegają awariom. Zdarza się, że nagle telewizja przestaje działać – całkowity brak dźwięku, brak obrazu, brak sygnału, Co zrobić w takiej sytuacji? Czym spowodowana jest taka awaria telewizji naziemnej ? Zobacz najczęstsze przyczyny braku sygnału.

  1. Liknij i zamów fachowca w Twoim mieście Nadawca telewizji naziemnej Zanim rozpoczniesz naprawę anteny, sprawdź czy problem z sygnałem dotyczy tylko Ciebie.
  2. Zdarza się, że problem wynika z przerwy technicznej lub awarii po stronie nadawcy.
  3. W tej sytuacji najprostszym rozwiązaniem będzie zapytanie sąsiada, czy również ma problem z odbiorem telewizji i sprawdzenie przerw konserwacyjnych na stronie internetowej nadawcy.

Antena telewizyjna Anteny są narażone na szereg czynników atmosferycznych – silny wiatr, deszcz, śnieżyce czy upały. Choć przystosowane do takich warunków, pod wpływem wieloletniej ekspozycji mogą ulec usterce. Jeśli montaż anteny nie był wykonany prawidłowo, może okazać się, że maszt antenowy złamał się i urządzenie spadło.

Niestety, przyczyną braku sygnału może być także akt wandalizmu, a nawet kradzież anteny, Tuner telewizyjny Tuner to wbudowany odbiornik- dekoder, który pozwala na odbiór cyfrowej telewizji naziemnej, By znaleźć przyczynę awarii telewizji naziemnej sprawdź, czy sygnał tunera dociera do telewizora. Jeśli po włączeniu tunera jego menu nie wyświetla się na ekranie, oznacza to, że problem dotyczy kabla sygnałowego HDMI bądź SCART,

Kabel antenowy Sprawdź, czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony do telewizora lub tunera. Może okazać się, że wtyczka wypięła się lub winne jest uszkodzone gniazdko elektryczne. Jeśli problem z brakiem sygnału występuje okresowo, np. podczas silnych deszczy, może to oznaczać problem z zewnętrznym kablem.

Należy pamiętać, że kabel do anteny używany w budynku jest mniej odporny na wilgoć, dlatego jego zastosowanie na zewnątrz może powodować kruszenie jego izolacji i zwarcia. Zasilacz wzmacniacza anteny Używasz wzmacniacza antenowego ? Upewnij się, czy jest podłączony do działającej sieci. Jeśli dioda zasilacza nie świeci się, może to oznaczać awarię.

Sprawdź, czy możliwe jest zasilanie wzmacniacza z tunera lub telewizora. Brak sygnału telewizji naziemnej może mieć różne przyczyny, jednak w większości przypadków spowodowany jest awarią po stronie odbiorcy, a nie nadawcy. Jeśli nie wiesz, czy problem wynika z awarii anteny, tunera czy wzmacniacza skontaktuj się z serwisem RTV,

Co zrobić gdy w telewizji jest brak sygnału?

Brak sygnału – cyfrowa telewizja naziemna Anteny telewizyjne, jak każde inne urządzenia elektroniczne ulegają awariom. Zdarza się, że nagle telewizja przestaje działać – całkowity brak dźwięku, brak obrazu, brak sygnału, Co zrobić w takiej sytuacji? Czym spowodowana jest taka awaria telewizji naziemnej ? Zobacz najczęstsze przyczyny braku sygnału.

  1. Liknij i zamów fachowca w Twoim mieście Nadawca telewizji naziemnej Zanim rozpoczniesz naprawę anteny, sprawdź czy problem z sygnałem dotyczy tylko Ciebie.
  2. Zdarza się, że problem wynika z przerwy technicznej lub awarii po stronie nadawcy.
  3. W tej sytuacji najprostszym rozwiązaniem będzie zapytanie sąsiada, czy również ma problem z odbiorem telewizji i sprawdzenie przerw konserwacyjnych na stronie internetowej nadawcy.

Antena telewizyjna Anteny są narażone na szereg czynników atmosferycznych – silny wiatr, deszcz, śnieżyce czy upały. Choć przystosowane do takich warunków, pod wpływem wieloletniej ekspozycji mogą ulec usterce. Jeśli montaż anteny nie był wykonany prawidłowo, może okazać się, że maszt antenowy złamał się i urządzenie spadło.

Niestety, przyczyną braku sygnału może być także akt wandalizmu, a nawet kradzież anteny, Tuner telewizyjny Tuner to wbudowany odbiornik- dekoder, który pozwala na odbiór cyfrowej telewizji naziemnej, By znaleźć przyczynę awarii telewizji naziemnej sprawdź, czy sygnał tunera dociera do telewizora. Jeśli po włączeniu tunera jego menu nie wyświetla się na ekranie, oznacza to, że problem dotyczy kabla sygnałowego HDMI bądź SCART,

Kabel antenowy Sprawdź, czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony do telewizora lub tunera. Może okazać się, że wtyczka wypięła się lub winne jest uszkodzone gniazdko elektryczne. Jeśli problem z brakiem sygnału występuje okresowo, np. podczas silnych deszczy, może to oznaczać problem z zewnętrznym kablem.

Należy pamiętać, że kabel do anteny używany w budynku jest mniej odporny na wilgoć, dlatego jego zastosowanie na zewnątrz może powodować kruszenie jego izolacji i zwarcia. Zasilacz wzmacniacza anteny Używasz wzmacniacza antenowego ? Upewnij się, czy jest podłączony do działającej sieci. Jeśli dioda zasilacza nie świeci się, może to oznaczać awarię.

Sprawdź, czy możliwe jest zasilanie wzmacniacza z tunera lub telewizora. Brak sygnału telewizji naziemnej może mieć różne przyczyny, jednak w większości przypadków spowodowany jest awarią po stronie odbiorcy, a nie nadawcy. Jeśli nie wiesz, czy problem wynika z awarii anteny, tunera czy wzmacniacza skontaktuj się z serwisem RTV,

Co zrobić gdy telewizor nie wyszukuje kanałów?

Jakie są najnowsze technologie i rozwiązania dla dekodera DVB-T2, aby umożliwić wyszukiwanie kanałów? – Najnowsze technologie i rozwiązania dla dekoderów DVB-T2 umożliwiających wyszukiwanie kanałów to m.in. automatyczne wyszukiwanie kanałów, wyszukiwanie kanałów za pomocą listy, wyszukiwanie kanałów za pomocą szybkiego skanowania, wyszukiwanie kanałów za pomocą skanowania ręcznego oraz wyszukiwanie kanałów za pomocą skanowania satelitarnego.

Automatyczne wyszukiwanie polega na automatycznym przeskanowaniu dostępnych częstotliwości i odnalezieniu dostępnych programów. W przypadku listy można ręcznie wprowadzić czestotliwości i nazwy programów, aby je odnaleźć. Szybkie skanowanie polega na szybkim przeskanowaniu dostepnych czestotliwości i odnalezieniu dostepnych programów.

Skanowanie ręczne polega na ręcznym przeskanowaniu dostepnych czestotliwości i odnalezieniu dostepnych programów. Skanowanie satelitarne polega na skanowaniu sygnału satelitarnego i odnalezieniu dostepnych programów. Konkluzja jest taka, że dekoder DVB T2 może nie wyszukiwać kanałów z powodu braku dostępnego sygnału lub z powodu uszkodzenia sprzętu.